Madeleine Kil...

Det är vanligt med tryck nedåt och du anger orsaken själv. Det har...

Barnmorskan

Kan någon hjälpa mig förstå vad som händer i min kropp?

Träffa andra som har svårt att bli med barn här.

Kan någon hjälpa mig förstå vad som händer i min kropp?

Inläggav Hanna Gitta 04 feb 2012, 13:54

Jag har ett barn som tog 1,5 år innan jag blev gravid. Innan dess gjordes en utredning där de inte hittade någon förklaring dvs allt var ok med mig och min partner

När vårt barn var 8 mån, 2 mån efter jag slutat amma var jag gravid igen! Visade sig dock bli ett Missed abortion, jag fick tabletter och framkalla missfall i v12 :(

Nu har två månader gått och jag blir snart galen. När vi försökte "få till" nr1 gjorde jag ÄL stickor ett par månader i rad, visade alltid pos vid ca dag 14 ÄNDÅ så är min menscykel lång dvs fem - sex veckor, enstaka gånger längre än så...

Denna månad gjorde jag ett test på skoj dag 14, det visade positivt. Har gjort grav test efter fyra veckor. Och nu fem veckor efter mens, det är negativt men ingen mens heller.

Överallt kan man läsa att mensen kommer två veckor efter ÄL men det verkar aldrig så på mig???

Med barn nr ett blev grav testet pos efter drygt sex veckor efter mens och på UL flyttade de mig flera veckor så jag var knappt gravid egentligen när testet visade pos :)

Någon som kan hjälpa mig reda ut detta? När i min långa menscykel har jag störst chans att bli gravid tro???
Hanna Gitta
Stammis

Bor: Jämtland
Status: Glad mamma till Elis

Re: Kan någon hjälpa mig förstå vad som händer i min kropp?

Inläggav soet 11 feb 2012, 19:23

Kan det vara så att det är fel på stickorna eller att du läser av dem fel och egentligen har ägglossning senare än vad du tror?
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
soet
Stammis

Re: Kan någon hjälpa mig förstå vad som händer i min kropp?

Inläggav anile 11 feb 2012, 20:23

ägglossningstest är inte helt säkra och fungerar sämre på vissa, t ex de som har pco. det är inte helt ovanligt att få positivt test men att ägget inte släpper då. har du testat flera dagar i rad? har du fortsatt testa efter du fått positivt (det kanske fortsätter att vara positivt i flera dagar?)? Om jag var du skulle jag kontakta vården och beskriva situationen, inte för att det nödvändigtvis är något allvarligt, utan för att det är svårt att tajma rätt och för att du så gärna vill!!

annars är ju det bästa att helt enkelt ha regelbundet sex...
Bild
MA okt -10 vecka 13 (v 9)
MA april -12 vecka 8 (v 6+0)
Utredning påbörjad april 2012
anile
Alltid online

< Återgå till Svårt att bli med barn

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm