-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Kan sparkar göra ont?
8 inlägg • Sida 1 av 1
Kan sparkar göra ont?Hej,
nu är jag riktigt orolig och vänder mig till de som är lite längre gånga eller fått barn tidigare och kanske känner igen sig... har idag kännt som små kramper i livmodern och skulle gärna tro att det är sparkar för det buffar liksom. Det känns inte direkt som sammandragningar men det gör faktiskt lite ont. Kan sparkar göra ont (och speciellt så här tidigt) eller borde jag kolla med BM om något är fel?
Re: Kan sparkar göra ont?Ibörjan vette tusan om det gör så ont, kan ju ha att göra med att allt växer så fort att du upplever sparkarna som onda...
Jag kan säga från min egen sida e det typ nu och förra veckan som det gjort lite "ont"/ obehag när bebisen sparkat då hon hittat revbenskanten...
Re: Kan sparkar göra ont?Jag får inte ont av sparkarna än sålänge, men har fruktansvärt ont i magen emellanåt att det drar och spänner och så har det varit väääldigt länge så minns inte när det började, så jag tror inte det är sparkar du känner utan ligamenten som töjer sig, försök att inte göra för hastiga rörelser eller ryck, och spänn dig inte. Det är de enda tips jag kan ge, känner du dig ändå osäker så hör med BM.
Re: Kan sparkar göra ont?Sparkarna här gör inte direkt ont än men kan vara lite obehagliga ibland, beror framför allt på att fötterna träffar revben, höfter osv.
Tror nog inte ditt onda beror på sparkar men jag tycker att du ska höra med din bm om du är orolig eller helt enkelt vill fråga om hon vet vad det kan bero på
Re: Kan sparkar göra ont?Mot slutet gjorde sparkarna ont, säg mellan v 31-34, längre har jag inte gått då jag har ingen aning. Prata med din bm, skulle tro att det är ligamenten som töjs!
Re: Kan sparkar göra ont?Tack för era svar. Kanske är ligamenten. Tänkte mig först att det skulle kännas mer som träningsvärk eller så men har nu hittat flera referenser till att det kan kännas ungefär som jag beskrev det. Avvaktar lite grann och ser om det upprepas oftare.
Re: Kan sparkar göra ont?En spark känns ju som en lite buff, och v 16 är väldigt tidigt för att känna dem ordentligt. Men en liten småpuff kan du nog känna. Jag kände inte ordentligt förrän v 22 tror jag, men då hade jag moderkakan i framkant. Sen kan det ju tjoffa till ordentligt de sista veckorna, speciellt om man få en kick upp under revbenen känns det ordentligt. Men nu "borde" du bara känna småpuffar
8 inlägg • Sida 1 av 1
|