Marina

Hej! Det är helt normalt att ett spädbarn har magknip dom 3-4 förs...

Fråga BVC

Kanske gravid ?

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

Kanske gravid ?

Inläggav vembryrsig_ 15 okt 2009, 14:42

Hej
Jag har mått lite konstigt de senaste veckorna, jag undrar om det kan bero på att jag är gravid ?
Klantig som man är så har jag glömt bort när jag hade mens senast :(
Så det är lite svårt o räkna ut om mensen är försenad, men jag tror att den är försenad åtminstone litegrann eller så är den i krokarna o bör komma när som helst..

Brösten har även blivit liiite lite större o dom har aldrig reagerat på nåt förut..
Hade ont i bröstvårtorna ett par dagar för ett tag sen, men nu har det gått över o känns inte alls..

Mår illa både nu och då, så väl som på kvällen o mornarna..
Fick sura uppstötningar 2 gånger igår på kort tid..
Har ont i magen ibland o ganska förstoppad..

Ganska ofta kissnödig och känner mig allmänt utpumpad och jätteslö i hela kroppen mest hela tiden...

Får riktiga sötsug ibland o bara måste ha nåt sött, typ choklad, vaniljdrömmar eller glass.. drömde till o med om glass inatt :D :oops:

tycker det verkar som jag är gravid, har inte gjort nåt test, men vad tror ni om symptomen ?
Kanske bara är inbillning...

Har lagt om kosten litegrann så kanske beror på det ? Fast har haft samma kost i ett par månader nu så borde inte bero på det visserligen men svårt o veta...
vembryrsig_
Alltid online

Status: Förlovad, Sambo o Gravid

Re: Kanske gravid ?

Inläggav MariaTheres 15 okt 2009, 14:59

Jag tycker att det låter som att du kan vara gravid. Speciellt om det är symptom som du inte har upplevt förut! Annars kan ju menssymptom och grav-symptom vara ganska lika. Det säkraste sättet att ta reda på det är ju att testa! :) Bli inte för besviken bara om det visar negativt, det kan bero på att det helt enkelt är för tidigt. Men eftersom du inte vet riktigt när mensen ska komma så skulle jag, om jag var du, testa nu :wink: Jag tror inte att det beror på kosten heller om du har ätit så i flera månader. Hur har du lagt om den förresten? När ska du testa? :)
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

BF: 100602
Status: Mamma till världens finaste gos!

Inläggav vembryrsig_ 15 okt 2009, 16:01

ja men precis, det är ju just det, att jag har ju inte haft dessa symptom förut... Så det är ju lite lurt att det ska komma som taget ur luften helt plötsligt bara..

Jag brukar dock aldrig ha symptom innan mensen heller :P
Inga ömma bröst eller bröstvårtor, inget illamående eller nånting o oftast knappt nån mensvärk heller utan den brukar bara dyka upp..

Trött brukar jag visserligen vara men nu har man känt sig helt slutkörd utan att egentligen gjort något speciellt.

Hehe Nej jag tror inte heller det beror på kosten, men jag tänkte om det kunde bero på att det kanske kommer nån sorts utrensning i efterhand av kroppen när man ätit bättre ett tag så kanske det dröjt ett tag innan kroppen ställt om sig men känns lite långsökt..
Egentligen har jag inte ändrat så mycket i kosten förutom att jag försöker äta mindre godis/socker o såna där onyttiga grejer :P
och så äter jag bara fiberrikt grovt bröd och müsli till frukost, försöker äta lite sallader o sånt där till middag o nyttigheter, äter frukt o dricker mineralvatten istället för läsk..
inte för att jag vill gå ner i vikt utan bara för att jag vill bli piggare o må bättre o rensa ur kroppen för jag har typ varit ständigt förstoppad o gasig o uppblåst o konstig i magen i flera herrans år så tyckte det var dags o prova nåt nytt.. och det funkade ju visserligen men nu är man ju förstoppad o illamående igen.. :shock:
klurigt det där..

Vet inte riktigt när jag ska testa, får väl vänta veckan ut o se om det händer nåt, har det inte kommit nån tant röd då så får man väl testa :)
vembryrsig_
Alltid online

Inläggav MariaTheres 15 okt 2009, 17:08

Det låter verkligen lovande! Att du kan hålla dig så länge. En eloge till dig :) Själv är jag testgalen :oops:
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

Inläggav vembryrsig_ 15 okt 2009, 17:27

haha tackar, det värmer :D
men det känns inte som nån idé att testa på en gång närman ändå inte minns när man hade mensen senast, har haft koll på det där förut men gömde skriva ner senaste gångerna så nu har man inte en susning

haha dom flesta brukar ju tyvärr vara test-missbrukare ;P Och det blir ju inte direkt billigt i längden särskilt inte om man köper clear blue :)
Försöker bara vara lite tålmodig o vänta o se för det kan ju vara så att min kropp helt spelar mig ett spratt
vembryrsig_
Alltid online

Inläggav MariaTheres 15 okt 2009, 18:03

Jo så kan det självklart vara också! Hoppas att du kommer ihåg att skriva här och uppdatera vare sig det blir positivt eller negativt. Jag ska hålla tummarna :)
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

< Återgå till Kroppen & gravidkost

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm