-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Kaos i Västernorrland
3 inlägg • Sida 1 av 1
Kaos i VästernorrlandAnledningen till att jag skapar den här tråden är den nyhetsrapportering kring barnmorskorna på Sundsvalls sjukhus.
Här är den senaste artikeln http://st.nu/medelpad/sundsvall/1.2929444-fler-barnmorskor-slutar Det här är inte vad man vill läsa när man är höggravid (beräknad om 3 veckor). Jag började funderar på vilka möjligheter och kostnader det finns att föda i ett annat län MEN så ska det inte behöva vara. Finns det andra i från Västernorrland eller andra för den delen som har någon ide om vad man kan göra för att förändra den här situationen? Jag ifrågasätter inte kompetensen på personalen, jag har än så länge bara fått goda erfarenheter men det ledningen håller på med är inte okej... snälla, alla ideer är välkomna, även om en inte kan göra mycket så vill jag försöka göra något...
Re: Kaos i VästernorrlandDet är verkligen jätte tråkigt det som händer! Min mamma är en av dom få tappra som stannar kvar på kliniken fastän all kaos..
Det jag kan säga är att hur det än ser ut nu så kommer inte din förlossning bli lidande, däremot kan tiden på BB kanske vara det som visar brist på personal eftersom barnmorskorna och undersköterskorna måste springa emellan BB och gyn (där det ligger dödssjuka cancerpatienter..). Jag hade tankar själv på att kanske inte föda här i Sundsvall, men eftersom jag har mamma som jobbar där uppe så känns det ändå som en enorm trygghet så jag blir nog kvar ändå. Dock så avråder hon starkt att åka till sollefteå som endast har 300 förlossningar/år och inte alls har samma erfarenheter av krisfall OM det händer något. Jag skulle ändå rekomendera att stanna här och föda, trots alla skriverier så vet personalen vad dom gör och är enormt duktiga:) Men det där känner du bäst själv! Lycka till i vilket fall
Re: Kaos i Västernorrlandtck för ditt svar pxls!
Jag har egentligen alltid känt förtroende för personalen men det är skrämmande vad ledningen håller på med och jag blir så arg! Efter att hormornerna lungat ner sig så fanns det ingen annan tanke än att föda i Sundsvall. Det jobbiga för mig är att jag ofta försöker att inte vara ivägen för allt och alla och då man känner till hur situationen är så är jag rädd för att be om stöd och hjälp då jag vet att det håller på att gå på knäna! Därför blir situationen jobbig för mig. Men det problemet ligger hos mig. Om allting går bra så tänkte vi inte stanna kvar på BB utan ta in på vårdhotellet eller åka hem. Men händer det något så har man ju inget val. Jag önskar att det fanns något jag kunde göra för att underlätta din mammas jobbsituation. Jag förstår inte hur politiker och ledning kan behandla barnmorskor på det sätt dom gör! Om du känner till en protestaktion får du gärna tipsa mig!
3 inlägg • Sida 1 av 1
|