-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Karolinska- vs Danderydsjukhus
25 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Karolinska- vs DanderydsjukhusFår bara höra om Danderydssjukhus men har inte hört något om hur det är på Karolinska...någon som vet? Är sååå kluven...tillhör Danderyd men bor mycket närmare Karolinska...vojne vojne.
Ja vilken bra tråd. Jag har också mest fått höra om Danderyd hur bra allt ska vara där....mycket bättre än karrolinska osv. Vore kul att höra här inne hur ni andra har upplevt Karrolinska. Jag ska föda där.
Det jag har hört hitills är att på Danderyd finns det familje run där pappan kan få sova över tillsammans med mamman men det går inte på Karrolinska. Vet inte om det är sant?
Jag födde på karolinska, tyckte de va jätte bra. Har ju visserligen inte fött på Danderyd så jag kan inte jämföra. Men vi fick ett familjerum där Mollys pappa oxå fick sova, kostade 200 kr/natt och då ingick frukost och kvällsfika.
Och som mamma var det bara att gå ut i köket och ta va man ville ha om man var sugen. De enda jag sakna var en egen toalett, fast de kanske man inte får på dom andra sjukhusen heller!!!? Men de hade varit skönt och slippa dela. Tyvärr är de ju inte garanterat att pappan får sova över. ![]()
Min brorsdotter föddes på neontalen på Karolinska (ja det var väl på specialförlossningen eller vad det heter hon föddes). Efter vad jag förstått är det helt rätt ställe att vara på om något går fel. De är fantastiskt duktiga på neontalen på Karolinska.
Vet inget om Danderyd...
Åkte akut till Danderyd för ett MF och det var det sämsta mottagande jag någonsin fått inom sjukvården. Det säger förstås ingenting om deras förlossning, men då det var på tal så ville jag få det ur mig.
Fortfarande arg....
HelenP; precis så resonerar min man och det känns tryggare att det bara är fem minuter hemifrån dessutom.
nea: det låter inte bra vad trist...på vilket sätt blev du illa behandlad?
PÅ DS finns det ju två förlossningar, BB stockholm och den "vanliga". BB stockholm kommer man bara till om man gått hos vissa BM, helt nyrenoverat och ska vara superfräscht, som hotell och inte sjukhus. Har hört mycket bra om DS vanliga förlossning. HAr vännersom fött där och varit jätte nöjda. Hört lite sämre om KS på senare tid men det kan ju bara vara rykten...har jobbat med personal på båda ställerna och tycker att dom verkar sympatiska och kompetenta, men då var det ju som arbetskamrat och inte patient...
25 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
|

[