-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Kejsarsnitt
2 inlägg • Sida 1 av 1
KejsarsnittHej!
Jag undrar lite över kejsarsnitt.. Kanske väldigt tidigt för mig att börja tänka på det eftersom jag inte har bf förens i december.. Jag tänker på hur förlossningen kan vara i stort sätt hela tiden! Jag oroar mig över det och funderar på att göra planerat kejsarsnitt. Tänkte höra om de är någon som gjort det och hur man går till väga för att få göra det? Jag ska till MVC i juli och tänkte ta det med barnmorskan då, men som jag sa så oroar jag mig väldigt mycket redan nu. Vill bara höra om någon kanske varit med om något liknande och har lust att berätta lite hur man går till väga för att få planerat kejsarsnitt. Hade bra! Kram
Re: KejsarsnittJag tycker du ska säga det till din BM på MVC som sedan skickar dig vidare till en Aurora-mottagning (kan ha annat namn i ditt län).
Jag har gjort ett snitt tidigare och jag är helt nöjd och tillfreds med hur det gick till, inga komplikationer efteråt. Det gjorde helvetiskt ont att ta sig ur och resa sig ur sängen första dagarna. Men efter en vecka så var jag på benen och nästan som vanligt. Jag hade/har en väldig förslossningsskräck och min erfarenhet är att det hänger en del på vilket län man tillhör om man får igenom ett planerat snitt. Är gravid nu i v.32 och har blivit nekad två gånger efter en överklagan (jag bor i västmanlands län). Trots att jag nu är sjukskriven pga krisreaktion och mår väldigt dåligt så fort min FL eller grav. poppar upp i huvudet (vilket är rätt oundvikligt). Så om du ska ha igenom ett snitt, börja i tid! Förhoppningsvis får du hjälp att komma över din rädsla på en aurora-mottagning, kan man lyckas med det underlättar det massor för dig. Men gör du inte det så var beredd på att få kämpa... och STÅ PÅ DIG! Lycka till!!!
2 inlägg • Sida 1 av 1
|