-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Kejsarsnitt! Vilka har gjort det? Snälla behöver lite info..
8 inlägg • Sida 1 av 1
Kejsarsnitt! Vilka har gjort det? Snälla behöver lite info..Ska till sjukhus idag och bestämma mig för att föda i sätesbjudning eller kejsarsnitt...min bebis är i fel position och vägrar ändras..men jag är livrädd för kejsarsnitt. Har läs massa men vill gärna höra era erfarenheter kring det. För och nackdelar....och hur mår man efteråt? missar man den här första stunden med baby? Har läst att man ska ej lyfta bebisen ens..hmm..ärju rätt förvirrad nu..hoppas nån med lite tips kan hjälpa till..kram
[url=http://www.TickerFactory.com/]
[/url]
jag var naturligt vis sjukare efter snittet det är inget man ska önska anser jag om det inte finns anledning..mår bebben bra får du se bebben sen kollar dom bebben pappan får första stunden det är synd för dig.. men du får tiden sen
men dom kan sno timmarna innan om man har tur hur som helst väg för och nackdelar! älta med läkaren be om deras råd--- vad dom anser är bäst
Hej!
Min dotter låg också i säte, vägrade att vända sig, tjurig redan då Fick röntga bäckenet och efter det så rekommenderade dom att ta kejsarsnitt, jag tror att min dotters pappa uppskattade den tiden han fick själv med henne men det är klart man missar ju den tiden själv men ändå...som sagt den tar man igen sen....håller med 6.barnet jobbigast tills stygnen var borttagen. Hoppas du kommer fram till något som du känner känns bra för dig....stora lyckokramar. Till dig med 6.barnet.....
Jag gjorde akutsnitt den 1 november,klart man hellre hade fött vaginalt om det inte hade funnits nån anledning till snitt,men jag tycker absolut inte att det är något att vara rädd eller orolig för,klart att man har ont efter men man får jätte bra smärtlindring,dom på bb frågade hela tiden hur det kändes och så fort jag började få ont så sa jag bara till så fick jag mer smärtlindring,det var absolut inte så att man var tvungen att "stå ut" med att ha ont..... Man får bära bebisen men inte mer... dom stygnen jag har tas upp av kroppen och jag besväras inte av dom,fick bra smärtlindrande tabletter utskrivna så de har funkat bra sen jag kom hem från sjukhuset i måndags...
Hej jag födde min son med kjesarsnitt i januari de försökte sätt igång
förlossningen utan att lyckas . jag var halvt hysterisk ville absolute inte har fött fyra barn innan , så jag tyckte att jag kunde det . men Liv rädd åkte jag in till operation jag var rädd för bedövingen i ryggen men det kändes fatiskt inte så mycket jag kände när de tog ut honom att det drog ikroppen men ingen smärta efteråt la de min son på mitt bröst ändå det kändes skönt sedan var jag en tag på uppvaket efter som min son var på neonanetal avd fick jag komma dit i säng ,men efter åt för man räna med att man har ondare be kanske din mamma om hjälp visst an du bära barnet men ta det lugnt Lycka till var inte rädd .ibland blir det inte som man tänkt sig :
Hej på er
Liten fråga. Jag antar att det beror på hur bra det läker ihop, men ungefär hur länge har man stygnen efter man har gjort ett kejsarsnitt ? Har själv övervägt att göra snitt eftersom lillen ligger i säte... Och sen har jag värsta förlossningsskräcken
När jag blev snittad så behövde jag inte ta bort stygnen för de "smälte" bort. Men nog var jag styv runt magen och innan man känner sig någorlunda tar det nog ca 2 veckor, olika förstås från person till person men med mig tog det nog 2 veckor innan jag kände mig bra.
8 inlägg • Sida 1 av 1
|