-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Kläder till barn som kommer i mars
4 inlägg • Sida 1 av 1
Kläder till barn som kommer i marsHej allihopa! Jag väntar mitt första barn (troligen en tjej) i mars och börjar fundera över vilka kläder som kan behövas. Tacksam för alla bra tips!
Re: Kläder till barn som kommer i marsKöp en flecceoverall i str 56 kanske som du kan ha i början som ytterplagg.
Annars så är det bodys och övriga kläder. Någon uppsättning i str 50 om ni vill oftast växer dom ur det ganska fort. Får ni en liten bebis hinner ni köpa mer eller så får ni i present. Känner att det kanske inte blev det svar du behöver, men köp hellre mindre kläder än vad du tror du kommer behöva. Jag har alldeles för mycket kläder i str 56 och 62. Mf maj-07 v.8
Mf 11/11 -07 v.12 Oskar 2810g 48 cm 4/9-08 Alma 3090g 49 cm 9/10-09
Re: Kläder till barn som kommer i marsjag har inte köpt nånting förutom en fleec overall. dock har min farmor skickat lite kläder och jag jag tror vi hamnar på kanske 6-10 bobys utav varje strl fram till hösten.
sen kanske några byxor o tjockare tröjja men det finns så mkt filtar man bäddar ner dom i,i vagnen så jag tror jag kanske tom har lite mkt kläder.. mössor vill dom nog ha några stycken. inne kan man ju reglera på ett helt annat sett. jag tror oxå det är svårt att veta i förväg vad man själv kommer anse att man saknar så jag väljer att köpa efter behov vid behov! *inge bra svar detta heller kanske* lycka till
Re: Kläder till barn som kommer i marsTack för svaren! Att köpa för mycket kläder är precis vad jag vill undvika, barn växer ju fort...
4 inlägg • Sida 1 av 1
|