Teresa Hellgren

Hej Matilda! Alla mjukostsorter är ok att äta under graviditeten!...

Kostrådgivare

Klumpar i urin och ont i magen

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Klumpar i urin och ont i magen

Inläggav mirtini_86 12 dec 2010, 18:57

Jag och min man försöker förtvivlat fixa ett syskon till vår lilla tjej. Kör lite med ÄL-test och har inte haft det på ett tag och hade mens för ca 3 veckor sedan. Idag när jag skulle kissa till ÄL-testet så var urinet alldeles grumligt med små vita prickar i och en stor vit äcklig klump. Som om inte det vore nog så har jag som typ mensvärk också, den är av olika karaktär, imorse hade jag riktigt ont. Har haft kraftiga flytningar ett par dagar nu och häromkvällen när vi hade sex så var det väldigt rinnigt och glatt. Hoppas någon har ngn ide om vad det kan bero på.

Snälla svara!!!
Användarvisningsbild
mirtini_86
Stammis

Re: Klumpar i urin och ont i magen

Inläggav Danem 12 dec 2010, 19:05

Jag tror inte klumparna kom från urinet utan att det är flytningarna.
Har du inte kört med ÄL-test före idag?
Det kan inte vara så att du redan är gravid, tidigt då men ändå, och det är därför flytningarna har ökat. Med min son hade jag monsterflytningar i början, de kom ca en vecka före beräknade mensen.

Annars kan det vara en svampinfektion eller någon annan slags obalans i underlivet.
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav mirtini_86 12 dec 2010, 19:46

Jag har gjort ett test tidigare i veckan men det visade heller inget. Och de tidigare cyklarna har varit på ca 47 dagar så jag tror tyvärr inte att det är ngn graviditet. Och isf så kan det inte vara mer än max en vecka. Är det ens möjligt att känna så tidigt?
Användarvisningsbild
mirtini_86
Stammis

Inläggav MariaTheres 12 dec 2010, 22:16

Jag kände så tidigt! :P

Men känner du någonting annat som kan liknas vid en uvi? i sådana fall måste du ju kolla upp det. Men du borde kanske ta ett test? :)
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

BF: 100602
Status: Mamma till världens finaste gos!

Inläggav Danem 13 dec 2010, 22:32

Ja som sagt så kom mina monsterflytningar ca en vecka före mens, jag kände mig gravid ganska snabbt med min son så omöjligt är det verkligen inte att känna tidigt.

Om det inte är graviditet så kan det vara UVI som MariaTheres skrev eller då en svampinfektion, är det graviditet (som vi hoppas på :)) så får du vänta ca en vecka innan du testar. Om du nu inte har en massa billiga test hemma så att det är lugnt att du skvätter lite då och då :lol:
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm