Maria Wigbrant

Hej! Core är toppenbra träning. Det du ska undvika om separatio...

Träningsrådgivare

Knipövningar

Hur får man samlivet att fungera med barn? Diskutera!

Re: Knipövningar

Inläggav Danem 18 mar 2010, 15:57

Jag kniper varje dag och har gjort det i flera flera år, det vart ett uppehåll där direkt efter förlossningen några veckor men när jag väl började igen gick det fort att få tillbaka mitt underliv..
Det såg väldigt annorlunda ut när jag tittade med spegel ca 8 veckor efter förlossningen och jag fick en mindre chock och började knipa som fan då, mycket bättre och effektivare för två veckor senare såg min snippa ut som tidigare!

Jag har ingen koll på hur många knip jag gör per dag men det är några gånger utspridda över dagen, jag brukar ha en tendens att börja knipa när jag ser en film och det blir spännande haha

En bra övning är att lokalisera vilka muskler som kniper vars där urinröret är 1, slidmynningen 2 och rinmuskeln 3.
Då testar man knipa 1,2,3,2,1,2,3,2,1 osv tills man sen kniper allihop samtidigt.

En annan övning som man senare kan göra när man lärt sig att knipa med rätt område är att knipa slidmynningen (2) i olika etapper, som en hiss.
Man ska tänka sig att man har något där som ska åka uppåt och stanna för varje våning och då är det tre våningar, höjer lite och håller kvar. Höjer lite till, håller kvar och sen höjer man det sista och håller kvar.
Sen släpper man efter i etapper också så man inte släpper allt på en gång.
Väldigt effektiva övningar för att få upp styrkan!

Så kan man såklart använda geishakulor och börja med att ha en inne och hålla kvar den där under t.ex en promenad. Jag har inga men ska köpa hem för jag vill få ännu starkare muttmuskler :)

När man kniper ska man spänna och slappna av i lika lång tid, antingen gör man korta snabba knip eller lång där man kniper länge men då ska man slappna av lika länge som man har spänt.

Jag är lika stark som jag alltid har varit, enda stället på kroppen där jag har bra muskler :lol:
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav Darya 18 mar 2010, 19:08

Jag köpte knipkulor för några dagar sen och försöker använda dem en stund varje dag. Tycker att jag har varit rätt duktig med knipandet men ändå läcker jag lite kiss (usch) vilket inte är så himla trevligt. Jag hoppas verkligen att det kommer sluta ifall jag kniper och kniper varje dag!!
http://daryamk.blogspot.com

BildBild

BildBild

mf - 13/7 - 2011, vecka 6
Användarvisningsbild
Darya
Alltid online

BF: 120418
Bor: Malmö
Status: Gravid

Inläggav pia81 18 mar 2010, 19:27

Jaa... Jag har nog inte varit så himla duktig de senaste åren. Men fick mitt första barn 2003 (väntar nu mitt andra) första året efter förlossningen tyckte jag att jag var duktig! Gjorde knipövningar näst intill varje dag! Men inte 60 :shock: vet faktist inte om jag tycker det gjort någon skillnad?! Tycker det är jätte tråkigt att man förändras så fysikt... Det känns ju inte på samma sätt när man har sex längre... Även om barnmorskan sa på efterkontrollen att jag hade "jätte bra" knipmuskler... Hmm... Tänkte faktist ta upp den frågan nu efter att jag fött mitt andra barn, med en läkare el barnmorska o se vad de säger denna gång :oops: :oops: för nu godtar jag inte samma svar som innan :P
pia81
Nykomling

BF: 100717
Status: Gravid för 2:a gången nu :D

Inläggav Mullemamman 19 mar 2010, 13:43

pia81 skrev:Jaa... Jag har nog inte varit så himla duktig de senaste åren. Men fick mitt första barn 2003 (väntar nu mitt andra) första året efter förlossningen tyckte jag att jag var duktig! Gjorde knipövningar näst intill varje dag! Men inte 60 :shock: vet faktist inte om jag tycker det gjort någon skillnad?! Tycker det är jätte tråkigt att man förändras så fysikt... Det känns ju inte på samma sätt när man har sex längre... Även om barnmorskan sa på efterkontrollen att jag hade "jätte bra" knipmuskler... Hmm... Tänkte faktist ta upp den frågan nu efter att jag fött mitt andra barn, med en läkare el barnmorska o se vad de säger denna gång :oops: :oops: för nu godtar jag inte samma svar som innan :P

Godta inte att inte bli tagen på allvar! Mina knipmuskler är väldigt starka efter bägge kottarna men det är som sagt inte det som är problemet heller utan att själva bindväven blivit uttöjd.. Så länge jag står/ligger/sitter som vanligt är det inga som helst bekymmer men sitter jag på huk eller krystar känns det som att något är på väg att "trilla ut" och det är precis hur ett framfall kan yttra sig.
Och det HAR verkligen absolut INGET med muskelstyrkan att göra även om det dessvärre är en vanlig missuppfattning.
Min BM håller för övrigt fullt och fast med mig så där har jag väl haft tur då...? Men å andra sidan har hon ju kontrollerat min knipförmåga och insett själv att jag sannerligen inte har problem med det.. :)
http://minbebis.com/blogg/mullemamman

Mamma till:
Plutten född juni 2007
LillaTjejen född november 2008
Lillprinsen född mars 2010
Minstingen född november 2011

MF juni 2009 i v7, därefter direkt gravid med Lillprinsen
Användarvisningsbild
Mullemamman
Alltid online

Status: 4-barnsmamma, Gift

Inläggav Emma&Tobias 20 mar 2010, 17:23

Jaha! Alltså bara att erkänna att det är jag som varit lat :roll:
Låter ju som att dom flesta av er är jätte duktiga så jag får skämmas lite.
Jag har åtminstone lokaliserat mina geishakulor och tänkte dom kanske kunde sporra mig lite.
måste bara få påpeka att sexet är förändrat till det bättre för oss båda och jag är tightare, så man kanske kan uträtta underverk med lite down stairs träning :wink:
Bild
Emma&Tobias
Alltid online

Inläggav Stina 23 apr 2010, 15:17

Jag har inte varit aktiv med mina knipövningar, det kan jag faktiskt bli lite orolig för idag. Vad händer i framtiden...?
Hur ofta och när gör ni era knipövningar?
Användarvisningsbild
Stina
Forumvärd

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav Juniesmamma 23 apr 2010, 16:30

Jag måste göra mina knipövningar fortfarande för om inte gör det på ett tag så tappar jag ganska mycket av knipförmågan. Brukar testa när jag kissar om jag kan stänga av och när jag har varit lat ett tag kan jag inte det och dessutom finns ju risker för läckage när man nyser eller så med...
Men jag gick sönder jättemycket under förlossningen och jag tror att det påverkar en del...
Användarvisningsbild
Juniesmamma
Alltid online

Föregående

< Återgå till Relationen & samlivet

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm