Marina

Hej! Det är helt normalt att ett spädbarn har magknip dom 3-4 förs...

Fråga BVC

Knipövningar

Hur får man samlivet att fungera med barn? Diskutera!

Knipövningar

Inläggav Emma&Tobias 17 mar 2010, 16:58

Jaha- efter att ha varit garvid, under vad som till och från känts som en evighet.
Och nu fött mitt första barn 3 veckor tillbaka så kom jag och tänka på detta med knipövningarna :shock:
Jag har inte gjort några!!!
Någon som vill dela med sig om hur och när ni började?!
Jag vet att jag borde gjort knipövningar tidigare eftersom jag är 26 så borde jag vara medveten om att kroppen blir slappare och att man måste kämpa emot lite :oops: men jösses vad slapp jag varit(inte fysiskt)
jag har inte haft en tanke på dom!
Min fråga är- gör alla sina knipövningar?? och i sånna fall
Hur ofta och hur många?
Bild
Emma&Tobias
Alltid online

Re: Knipövningar

Inläggav Emma&Tobias 17 mar 2010, 17:37

Lite dött i denna tråd :D
Nån som kanske skulle överväga att skicka ett pm?
Är inte intresserad av vad som står i alla brochyrer utan vill ha IRL statestik.
Bild
Emma&Tobias
Alltid online

Inläggav anna_lindberg 17 mar 2010, 17:46

jag kan svara,
Jag har inte varit så jätteduktig men jag gör mitt bästa. Försöker göra det när jag tänker på det.

Man kan köpa geishakulor antingen i en sexbutik eller på apoteket. Mycket enklare. Man knipper utan att man tänker på det
Användarvisningsbild
anna_lindberg
Alltid online

BF: 101122
Status: Stolt mamma till två underbara barn

Inläggav Emma&Tobias 17 mar 2010, 17:47

:P Använder mina geishakulor till annat men kanske ska ha dom på dagarna som dom ska användas.
Hade inte ens slagit mig :oops: haha
Tackar för tippset :D
Bild
Emma&Tobias
Alltid online

Inläggav Flickan 18 mar 2010, 08:57

Efter att jag födde min dotter så gjorde jag mina knipövningar tex framför tv när man endå sitter där,eller bara när du har lite tid över om du står o diskar eller vad som sen när du skall tillbaka till bm på efterkontroll ber hon dig knipa så känner hon om det e bra eller dåligt
Användarvisningsbild
Flickan
Alltid online

BF: 121201
Bor: Motala
Status: Väntar bebis nr 3

Inläggav malin87 18 mar 2010, 10:35

Jag har varit jätte dålig på att göra knipövningar, för dåligt. Gör det för sällan. Direkt efter graviditeten försökte jag men fick så jävla ont.

Kunde iaf knipa på efterkontrollen :p
Bild

Bild

17/8 - 2009 föddes vår dotter Elise, 3485g & 48cm
3/6 - 2011 föddes vår andra dotter Alva, 3410g & 50cm
Användarvisningsbild
malin87
Alltid online

BF: 110610
Bor: Slagnäs

Inläggav HelenP 18 mar 2010, 12:44

Mitt tips är att knipa varje gång du ammar! Räkna också med att det tar TID att bli starkare efter förlossningen. Jag upplevde att det tog tre-fyra månader med knipövningar innan jag över huvud taget kunde knipa när jag stod upp (liggande och sittande gick hela tiden bra, men hade inte muskulaturen att klara det stående efter förlossningen). Så mitt råd är KNIP, KNIP, KNIP! Sedan är det bra att börja knipa när man borstar tänder eller något sådant så att knipandet inte slutar för att man slutar amma, utan att det blir en del av vardagsrutinen. Fast jag får erkänna att jag själv inte är lika duktig på att hålla igång det längre...
Wilhelm, 2 år (25 april 2008)
Bild
MF 17 december 2009 (v.10)
HelenP
Alltid online

BF: 110123

Inläggav Fanny 18 mar 2010, 12:56

Jag började med knipandet direkt efter förlossningen, jag höll väl på med det lite varje dag i 1 mån. Har inga problem som helst därnere. Tror att det är olika från olika kvinnor om hur man är i underlivet, vissa behöver nog mycket knipövningar ofta och länge medans andra inte behöver göra det lika länge.
Fanny
Alltid online

BF: 120829
Status: Mamma till Melissa

Inläggav Mullemamman 18 mar 2010, 14:11

Jag knep som attan efter bägge kottarna och även nu under denna tredje graviditet har jag knipit en hel del för att hålla musklerna i form.
Dock måste jag berätta att jag, trots mitt idoga knipande, har visst framfall så att knipövningar skulle hjälpa mot det kan jag rakt dementera! Inte har de heller någon som helst påverkan om huruvida man får framfall eller inte - framfall är ett bråck (i mitt fall är det bindväven på den bakre slidväggen som gett vika - ungefär som om man övertöjt ett gummiband) och mot det kan inga knipövningar i världen råda bot. Det har helt andra orsaker.

Däremot har knipövningarna gjort att jag inte kissar på mig om jag nyser el. så.. :)

För mer info - besök gärna: http://www.gynekologi.info
http://minbebis.com/blogg/mullemamman

Mamma till:
Plutten född juni 2007
LillaTjejen född november 2008
Lillprinsen född mars 2010
Minstingen född november 2011

MF juni 2009 i v7, därefter direkt gravid med Lillprinsen
Användarvisningsbild
Mullemamman
Alltid online

Status: 4-barnsmamma, Gift

Inläggav Emma&Tobias 18 mar 2010, 15:41

Ok!-
På föräldraförberedelsekursen(besvärligt ord) så sa "hon" åt oss att knipövningar SKALL man göra varje dag hela sitt liv.
60 st om dagen minst och detta var viktigt från och med den dagen man blev medveten om sin egen kropp.
Det är jag för lat för. Och jag kan inte dra mig till minnes att någon utav mina kompisar pratat om att dom gör sina knipövningar heller.
så vart lite nyfiken på hur duktiga folk är igentligen?
Bild
Emma&Tobias
Alltid online

Nästa

< Återgå till Relationen & samlivet

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm