-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Kön
12 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Re: KönJo, man kan se det tidigare än vecka 18 men det är mer osäkert ju tidigare man tittar. Efter v 11 börjar man kunna urskilja skillnader i genitalier Jag fick veta könet på ul i v 12. Men det beror på ultraljudsutrustningen, hur erfaren den som utför ul är och bebisens position såklart.
Re: KönJag gjorde mitt köns ul i vecka 15+5 gick hur bra som helst. Kollade kön igen på vecka 20+3 och fortfarande en liten pojke säger dom =) Självklart är inget 100% säkert men man kan se efter vecka fjorton dock är det rekomenderat vecka 16+ då det kan vara svårt att se innan.
Re: KönHej!
Min bror och hans tjej fick veta att de väntade en flicka i v 12, detta var ett betalt ul som utfördes av en läkare. På ul i v 18 bekräftades det sedan att han haft rätt, o flickan e ju snart 1 år.
Re: KönVi tog köns ul med 3D/4D. Det kan man göra efter 24 fulla veckor. Var bor du? Vi var på Emma ultraljudsklinik dom var helt underbara där =)
Vi fick rad på att det var en liten tjej och fick även se väldigt tydligt själva att det var de. Nu är hon 9 månader. http://minbebis.com/blogg/familjenwahlgren/ Medicinsk Abort v.14, allvarliga fel på vårt levande foster (16/11-11) Mf 19/12-11 v.5
Re: KönVi såg vad vi tror var den genitala papillen i v. 13. Tjejer och killar ser ju först likadana ut, en liten knopp som sticker ut. En skicklig barnmorska kan avgöra kön redan då och till och med tidigare genom att kolla vinkeln på den där knoppen. Men det är klart att det blir fel ibland när man ska avgöra så tidigt. Jag tror att man i v 16 kan se barnets kön ganska bra, men om jag hade vart du och skulle åka utanför stan och betala för det så hade jag väntat ett par veckor till. I alla fall till v. 18 eller v. 19....
12 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|