-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Förälder
-
Föräldrasnack
- > Shopping, mode & skönhet
- > Grattistrådarna
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Pyssel för barn
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Bak & tårttrådarna
- > Föräldrabloggar
- > Relationen & samlivet
- > Familj & livet som förälder
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
- > Barnaktiviteter & Leksaker
- > Bloggtävlingar
- > Familjen Annorlunda eftersnack
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Kön? Myter & Tester! ( TITTA HIT! )Kön? Myter & Tester! ( TITTA HIT! )Jag själv har inte haft nån egen personlig känsla av att det skulle vara en pojke eller flicka. Min sambo tror det är en flicka. Självklart blir vi glada för vilket som och har inga direkta önskemål. Vi vill inte veta könet innan men tycker ändå det är kul med alla dessa myter och tester som finns. (På nått sätt fick jag för mig under ultraljudet att det var en pojke, Det var som om hon försa sig när hon fråga om vi ville veta könet eller ej, Hon skyndade att byta vinkel på bebisen så vi inte skulle "råka" se snoppen eller inte snoppen hehe.. Ialf kändes som hon antydde på att den kan ju synas tydligt ibland.) Ialf Jag vill att ni skriver ner olika tester och myter ni hört om, även om ni tidigare har barn vad som ev kanske har stämmt och inte i ert fall. Skriver med denna adress där du kan testa ang hjärtfrikvänsen osv: ( Mitt barns hjärtfrekvens är 148 & skulle då tyda på en flicka... http://www.gravid.se/16_ettoannat/sagner.php
Re: Kön? Myter & Tester! ( TITTA HIT! )ja har hört att om magen inte syns bakifrån så e d en kille men buktar magen ut åt sidorna e d en tjej..hehe lite roligt..
Re: Kön? Myter & Tester! ( TITTA HIT! )Jag vet ina tester, kan bara intyga att det evelina1985a sa angående magen stämmer på mig! Vet att vi får en pojk o det syns inte bakifrån om man säger så...
Re: Kön? Myter & Tester! ( TITTA HIT! )hehe ja hade "pojkmage" första grav. å ja fick en pojk så d kanske stämmer om magarna!?
Re: Kön? Myter & Tester! ( TITTA HIT! )4 av 5 tester vissar flicka för oss. jag har bara en enda stor mage. sen har ju rumpan fått lägga på sig vikt annars hade jag ju trillat omkull, haha
Re: Kön? Myter & Tester! ( TITTA HIT! )Hehe min mage putade åt sidorna när vi väntade våran son medans denna gång så putar den bara framåt... men visst e det roligt att spekulera! Enligt testet väntar vi en flicka denna gång!
Re: Kön? Myter & Tester! ( TITTA HIT! )När jag väntade min första så hade jag en typisk pojkmage, den stod rakt ut och syntes inte bakifrån. Det var en pojke.
Andra gången så var den mindre och bredare vilket tydde på en flicka som det också var. Hjärtljuden stämde inte på mig alls. Jag hade över 150 slag/min var gång med sonen och under 150 slag/min med dottern. Det sägs att man mår mer illa med en flicka i magen, det stämde inte alls på mig heller. Jag mådde mycket mer illa när jag väntade min son. Sedan så sägs man vara mer sugen på sura saker när man väntar flicka, stämde inte. Jag var tokig i salta saker med dottern och frukt och grönsaker när jag väntade min son. Vidare - rand på magen med pojke. Hade ingen rand med någon av dem. Re: Kön? Myter & Tester! ( TITTA HIT! )tja ja vet inte vad ja ska säga för ja har redan innan 3mån bestämt sj va ja ska ha för kön på mina tidigare barn o det har stämt så ja börja handla kläder redan i 3-4må trots folks anmärkningar hehe och ja har ju fått rätt dom två gångerna iofs gick ja itne upp mer en 6 kg så ja hade nte stor mage heller så sett o ja va sugen på allt möjligt då både salt o surt o gick ingenstans utan min cola o gott o blandat påse:P hehe
Denna gången tror ja dock det e en flicka vill dock ha en son lika så älsklingen men vi blir ju glada om det e en tös med så sett hehe men ja vi får se va det blir men ja tippar på en tjej.. Har även gissat rätt på mina bröders 5 ungar o även polare redan innan dom vart på första ultraljudet hehe så ja vi får se som sagt men visst e det kul med olika metoder o att spekulera! Men ja hoppas ändå att ni får det ni önskar helst för det e alltid nått man vill ha mer en det andra även om man kanske inte vill erkänna det hehe även om man självklart blir lika glada för vilket som:) [url/]
![]() [/url] [url/] ![]() [/url] [url/] ![]() [/url] Richard plötslig spädbarnsdöd 5v gammal 2000 Jan Dödfödd i v 24-26 2001
Re: Kön? Myter & Tester! ( TITTA HIT! )hehe, jag har haft alla saker som pekar på att det skulle vara pojk båda gångerna. det ända som har pekat på att det är en tjej var illamåendet med båda graviditeterna..hjärtljuden låg på under 140 med första o med andra över. och jag har fått Två sessor..
|