-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Kolik ? Windi pysventiler är bra !
6 inlägg • Sida 1 av 1
Kolik ? Windi pysventiler är bra !Vår dotter har inte kolik, men är rätt knölig ibland i magen och vi har Windi som funkar kanonbra och lättar på gaser och avföring som inte riktigt vill ut !
Och sen ger vi semper magdroppar som är skitbra och smörjer upp tarmarna plus ger rätt bakterieflora snabbare som underlättar tarmarnas arbete. Vi har Windi till salu, 20 st för 200 kr ! Skriv PM om du vill köpa ! Dom ÄR godkännda av läkemedelsverket !
Re: Kolik ? Windi pysventiler är bra !Hej! Vad är Windi? Känner inte till det sen tidigare.
Re: Kolik ? Windi pysventiler är bra !Windi är en relativt nyutvecklad sak som man använder främst på bebisar med kolik, men även på bebisar med allmänt krånlig mage och som har lätt för att bli gasig och då bli kinkiga.
Först maserar man magen på dom en stund och sen för man in Windi i analen som är som ett litet rör med rundad kant som man för in 3 cm och som öppnar upp och låter alla gaser och avföring komma ut. Det är godkännt av läkemedelsförbundet och rekommenderas av barnläkare på barn med kolik osv. Använder man Windi i samband med Semper magdroppar får man garanterat bra resultat och får en gladare bebis, det fick vi ! Amanda va kinkig på morgonen och kvällen förut men nu är hon inte det tack vare att hon lättare får ur sig gaser och avföring. Magdropparna bryter ner avföringen till skumliknande och gaserna blir mindre. //Sandra
Re: Kolik ? Windi pysventiler är bra !
Knut är oxå som lite kinkig på morgonen! Han sover hela natten, men sen brukar han vakna kring 6 tiden, han spratttlar med armarna och bena och småskriker och sen efter 15-20 minuters kämpande så kommer det en liten prutt! Ringde till BVC som rekomenderade först Minifom, men tycker inte att jag märkt ngn skillnad, så idag har jag köpt semper droppar och hoppas på bättre resultat! Har även slutat nu med mjölkprodukter, eller jag hoppats på att jag slutat. Jag dricker inte mjölk, har köpt havredryck istället och vi har köpt mjölkfritt smör, så jag hoppas verkligen på resultat! Det är inte alls kul att ligga och höra på hur han småskriker i sängen och verkligen kämpar... imorse fick han komma över till mig... det verkar som att så fort jag tar över honom till sängen så slutar han kämpa för att prutta...
Re: Kolik ? Windi pysventiler är bra !Vi kollade upp minifom och semper och enligt va vi hittade så fanns inge bevisat att minifom funkar alls, men många upplever att semper funkar kanon och det gör vi också. Redan efter 3 dagar va det en stor skillnad, vi kör med Windi på morgon eller kväll nu OM hon är kinkig och/eller hård i magen (kännbart att man kan känna med handen på magen att den är hård).
Ibland funkar det också om man bara maserar och hjälper till att pressa lätt åt sidan med våtservetten vid analöppningen när hon "krystar" så kommer det ut lättare om hon har problem. Hon är ju 5 veckor nu så några veckor till kommer vi nog behöva hjälpa henne då och då tills tarmarna är bättre å klara att klara av det själv Har som sagt Windi till salu !
Re: Kolik ? Windi pysventiler är bra !Laisa: Han kan ju ha bökat och gnällt för att han ville komma till dig också, kanske inte var magen alls...bara mammasugen..
6 inlägg • Sida 1 av 1
|