-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Kollat där nere? För mig ser det inte ut som innan..
6 inlägg • Sida 1 av 1
Kollat där nere? För mig ser det inte ut som innan..Kunde inte hålla mig från att kolla med en spegel där nere (fick barn för 6 veckor sedan) och det såg långt i från likadant ut som innan förlossningen! Det såg rent ut sagt förjävligt ut..
På efterkontrollen frågade ja om varför det såg ut som det hängde skinnflikar (ser mer ut som något köttigt..) ut genom slidan, men hon sa bara att allt såg normalt ut. Och om jag ville kunde jag komma tillbaka för en koll när det gått 1 år!!! Mailade en klinik som utförde intimoperationer för att höra om det gick att göra något åt, fick som svar att jag måste vänta 1 år innan dom opererar. Så nån som känner igen det jag beskriver där nere? Har det gått till sig för er med knipövningar? ( Kniper som tusan både med och utan knipkulor ) Hur länge tog det i så fall? Någon som genomgått operation är nere pga av det jag bekrivit? Jag vill kunna ha sex och jag vill se ut som innan förlossningen! Men det verkar inte som att barnmorskan jag var hos förstår sånt, och inget får man veta heller om hur underlivet kan se ut efter förlossningen. Otroligt dumt och löjligt! Varför pratas det aldrig om sånt? Jag hoppas i alla fall att knipövningar hjälper och att jag slipper vänta ett år på att opereras!
Re: Kollat där nere? För mig ser det inte ut som innan..Har du testat att ha sex än? jag avvaktade till efter kontrollen förra gången och sen testade vi. det var en ny känsla, inte sämre...bara ny. första gången var pirrig, men andra var som vanligt.
Det behöver inte kännas sämre för att du ser annorlunda ut. Jag sprack även denna gång, men har inte granskat så noga än. Sprack fram (nääära klitoris, aj!) denna gång, bak förra. Re: Kollat där nere? För mig ser det inte ut som innan..Jag kände precis som du. Tyckte allt såg ut och kändes väldigt annorlunda. Vågade inte ha sex förrän efter 6 månader! Jag sprack inte särskilt mycket men tycker att slidväggarna blivit ganska påverkade efter fl. Det kan nog fortsätta återställas upp till ett år efter förlossningen, nu är det 9 månader sedan för mig och det känns bättre. Jag gick på en extra kontroll efter 3 månader och han sa att man inte kan säga hur det kommer bli så tidigt. Så det stämmer nog som din bm säger att du måste låta det gå längre tid, det är ju ganska nyligen för dig än. Fast jag tror också att det nog aldrig blir riktigt som det var förut. Det får man nog räkna med, det ar väl sånt som kommer med barnafödande.
Re: Kollat där nere? För mig ser det inte ut som innan..Hej,
Här var en tråd som prickade in mig perfekt ! Jag födde min son på min 27årsdag den 3 feb 2010 och efter sydde barnmorskan mig rent utav åt helvete... Hon sydde mig alldeles för tajt, inre slidväggen på vänster sida är helt förstörd, jag spricker Varje gång jag och min man har sex, och min man får hemska skavsår på snoppen varje gång på grund av slidväggen... Jag kände detta länge att nåt var fel och att jag hade onödigt ont väldigt länge, så jag gick till en gynspec, och japp mycket riktigt fick jag det bekräftat att det var väldigt fesytt...... Det jag fick som råd var att dom kan klippa upp och skära upp och rätta till det, aldrig i livet att jag låter dom göra de sa jag, är ju livrädd för allt sånt, Men jag sa att dom får fixa det vid nästa förlossning, för då lär ja ändå spricka igen och jag kommer ju ändå ha massa ont och ja allt de där, så då kan dom passa på eftersom ja ändå inte kan ha sex ett tag efter då ja måste läka. så får det bli, jättetråkigt att sånt här kan ske...
Re: Kollat där nere? För mig ser det inte ut som innan..Jag fick en större chock när jag kollade första gången.. Ska jag vara helt ärlig så blev jag faktiskt äcklad av mig själv.
O jag är inte den som är den.. Allt annat har jag tagit hur naturligt som helst. Jag är inte knuslig på något vis. Men jag blev rädd Jag sprack inte mycket, de satte ett stygn på utsidan, trots att BM trodde att det nog egentligen inte skulle behövas, o sen lite på insidan. Den där "kransen" (eller vad jag ska kalla det) som sitter runt precis utanför slidöppningen, var söndertrasslad.. O det som var innanför kändes som det hängde ut Jag komemr dock inte ihåg hur lång tid efter FL det var jag kollade, typ några veckor. Efter nån månad eller kanske snarare två så såg det mkt bättre ut, men den där "kransen" är ju inte hel o fin som innan Men jag gillar min nya hahhaha, den har gett mig orgasmer jag aldrig nånsin förr trott fans Hehhe, så det böhöver inte alls betyda nåt dåligt.. vänta o kolla sen igen!! Lycka till
Re: Kollat där nere? För mig ser det inte ut som innan..Jag sprack inte, men fick en rispa och det blev 6 stygn. Jag kollade efter 2 v och det såg ut ungefär som innan
6 inlägg • Sida 1 av 1
|