-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Konstigt med en manlig barnmorska?
30 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
ja, jag håller med dig där Maria. jag kände mig oxså jätte skum efter hinnsvepning, kände mig allmänt våldtagen och hade svin ont. Fick ju söta förvärkar den natten oxså som heter guda. men ingen bebbe kom. aldrig mr jag gör om hinnsvepning nästa gång leker jag jultomte om man skulle gå över igen
Nästa gång 'leker du jultomte', haha vad innebär det? Som tur var så var det ju värt för mej att göra svepningen, för mina värkar satte igång bara några timmar senare. En kompis som fick barn för några dagar sedan fick också göra svepning och hennes värkar satte igång också. Hon hade mått precis lika dåligt av svepningen. Även om det funkar, så är det verkligen ett hemskt sätt att bli igångsatt på! JOBBIGT för dej som fick gå igenom den där hemska våldshandlingen utan att ens få resultat!:(
Hihi, när lilla godingen Rasmus låg i magen så skulle han födas den 12 nov enligt bf. men thiiii den!! jag väntade och väntade. Så den kvällen när jag hade fått vara med om en brutal hinnsvepnig så trodde jag att jag skulle ha bebis samma dag eller dagen efter. men rasmus ville inte ut. Så när jag satt där i soffan med min STORA mage och var allmänt på ett tjurigt humör. Sade jag till Tobbe, jag kommer få vara gravid ända till julafton, då slipper vi ju hyra tomte, jag kan ju vara det, har ju redan en tjock mage och är allmänt klumpig. Jag gick ju över med Linus oxså men det vara 7 dagar och sen gick det fort som bara den när han skulle ut. Men slapp den behandlingen
ja, den var grymt bra förlossnings pallen, jag var så skeptisk till den, men när jag hade krystat i nästan 30 minuter och inget hände så kände jag mig så trött på att sängen funkade ine för mig denna förlossningen. Så jag kan oxså rekomendera pallen, man fick en sådan kraft. Den är bra om man skall föda ut en stor bebis. som jag gjorde
Re: Konstigt med en manlig barnmorska?Hej!
Jag tror inte det behöver spela någon roll om man har fött barn eller inte . Som sagt finns många kvinnor som är barnmorskor och som själva inte har barn. Jag tycker det mer handlar om hur man är som personal i alla vårdsammanhang, man som kvinna. Kan man inte arbeta med människor, ge stöd och försöka sätta sig in i andras situationer så är nog vården inte det rätta yrket. Det finns barnmorskor som har fött barn som enligt mig inte har något på förlossningen att göra. När jag födde min son i Februari var en manlig läkarstudent med, han var nog i 25års åldern skulle jag tro (jag var 20) och han var superbra! Visst kändes det konstigt i början men jag var så inne i barnfödandet så det gjorde mig inget att han var med. Dom behöver ju lära sig med. Är själv sjuksköterksestudent.. Så snälla ni döm inte personen efter vad man har för kön utan hur dom är som personer!
Re: Konstigt med en manlig barnmorska?Jag skulle nog inte ha ngt emot en manlig BM. Min erfarenhet är åxå att en manlig gynekolog/förlossningsläkare är betydligt mer försiktig och lyhörd än vad många(!) kvinnliga tycks vara. Kanske just för att de inte kan sätta in sig i hur man känner. Och för att manliga könsdelar ÄR smärtkänsligare än kvinnliga..
Det är samma med manliga urologer - min make råkade ut för en inflammation i pungen några år sedan och jag måste säga att JAG var nära att nita den kvinnliga läkaren när jag såg hur hårdhänt hon var mot maken.. Han skrek som om han höll på att dö och hon bara fortsatte sin undersökning... Sedan kom en manlig urolog in och det var bara SÅ stor skillnad.. Slutsats: JA tack till en manlig BM! NEJ tack till sura kvinnliga BM och BM med korta fingrar! http://minbebis.com/blogg/mullemamman
Mamma till: Plutten född juni 2007 LillaTjejen född november 2008 Lillprinsen född mars 2010 Minstingen född november 2011 MF juni 2009 i v7, därefter direkt gravid med Lillprinsen
Re: Konstigt med en manlig barnmorska?Skulle jag få välja så skulle jag nog vilja ha en manlig BM.. Har alltid haft kvinnliga gynläkare men fick en manlig igår och vilken skillnad! Sen kan ju både manliga och kvinnliga vara riktiga rötägg!
Får jag en suris som jag inte är bekväm med så kommer jag be att få byta, om inte så slänger jag ut (läs min man) och föder själv om det skulle behövas. Skulle aldrig låta en suris sticka i mig eller behandla mig som skit. Då kan jag sätta nålen själv! (Kanske är lätt att säga nu när det är 4 månader kvar..)
Re: Konstigt med en manlig barnmorska?mrsjenny och alla andra blivande mammor:
Precis - är du inte nöjd med din BM när det väl är FL-dags så KRÄV att få en annan! För en BM kanske det är vardagsmat att vara med om förlossningar men det är det sannerligen inte för oss. Och INGEN Bitterf***a ska få förstöra DEN upplevelsen! PUNKT. http://minbebis.com/blogg/mullemamman
Mamma till: Plutten född juni 2007 LillaTjejen född november 2008 Lillprinsen född mars 2010 Minstingen född november 2011 MF juni 2009 i v7, därefter direkt gravid med Lillprinsen
30 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
|