-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Konstigt med en manlig barnmorska?
30 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Konstigt med en manlig barnmorska?Skulle det kännas konstigt med en manlig barnmorska? Kan han ens sätta sig in i hur det känns att föda barn? Vad tycker ni?
Jag tror inte att man bryr sig så mycket just då när man ska föda om de är en manlig eller kvinnlig, tror bara man vill att ungen ska komma ut någon gång..nej jag tror inte dom verkligen kan sätta sig in i hur de är att föda barn..
Wilda 060509, Wanna 090703
Det är ju samma som att ha en kvinnlig BM som inte fått något barn. Hur kan dom veta hur det känns och hur man känner sig??
Nej de är sant, de kan dom inte veta..dom vet typ bara att de gör ont men inte hur ont..
Jo men dom har ju likadant underliv som oss! Kan inte föreställa mig hur det skulle kännas för en man! Verkade ju ibland som om männen inte ens kunde förstå hur det var att vara gravid, men dom har ju utbildat sig så dom kanske fick öva?!
Jag tror ändå att manliga barnmorskor och kvinnliga som ej fött barn är i samma sits om man säger så. Även om de har samma underliv. Jag hade ju aldrig kunnat föreställa mej hur det skulle kännas att föda barn eller vara gravid innan!
nej du har helt rätt maria. man kan verkligen inte föreställa sig de..eller hur livet verkligen förändras efteråt.
Jag har bara haft en kvinnliggynläkare sen bara manliga och jag gillar manliga bättre. De är inte lika hårdhänta och berättar mer! Tycker jag! Vi hade inte någon manligbarnmorska men det var in en manlig läkare och det gjorde mig inget!!
Precis samma här!Skulle varken vilja ha manlig BM eller läkare med på förlossningen!Skulle kännas otroligt obekvämt! Då wilma skulle ut så var dom ju tvungna att sätta igång förlossnigen och min läkare skulle göra en "nedre undersökning" jsut före och då var det en amnlig läkar-studerande med i rummet!
30 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
|