-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Kontroller hos bm ++ Mars13Kontroller hos bm ++ Mars13Här kan vi dela det vi får med oss på kontroller och undersökningar. Nån som har ringt och bokat tid än?
Re: Kontroller hos bm ++ Mars13Plussade i söndags och bokade tid det första jag gjorde på måndag morgon.
Inhandlat folsyratabletter efter rekommendation från dem. Tid hos BM på fredag för information. Ska bli spännande. Någon som vet om pappan brukar vara med första besöket? Han kommer tyvärr inte från jobbet då.. så får ta nervösa mig dit själv. Men det ska nog gå bra. Wiii.. rädd, glad, nervös. Känslorna svämmar över. Spännande resa det här
Re: Kontroller hos bm ++ Mars13Jag vet tyvärr inte hur det är i Sverige, men i Norge så går många till sin fastläkare första gången. Jag hade inte med pappan då. Han var med på ul och dom sista kontrollerna hos bm sist. Var ju alltid i jobbtiden.
Re: Kontroller hos bm ++ Mars13Jag är också tidigt ute, Jag har bokat tid för inskrivning redan nästa vecka. Jag ska också göra ett VUL näst nästa vecka för att jag gjort iVF. Då hoppas vi att vi får se ett litet hjärta picka
Re: Kontroller hos bm ++ Mars13Jag ska till min fastläkare på kontroll imorgon. Blir säkert mest snack om vägen att gå denna gången
Re: Kontroller hos bm ++ Mars13Hej!
Jag ringde också idag och skrev in mig. Har testat "postivt" i tre dagar nu! I förrigår supersvagt, igår svagt och imorse med CB stod det "Gravid, 1-2"!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag är verkligen superglad!! Kan knappt fatta det!!! När jag ringde till MVC sa dom att det var jättebra att jag ringde så tidigt. De ville nämligen gärna ha tag på det blivande mammorna så tidigt som möjligt så att de kunde informera etc. Hon nämnde att den här första tiden är super viktig från vecka 3-8 då alla anlag anläggs hos bebisen! Jag fick tid 4 veckor, då kommer jag vara i vecka 7. Så ring MVC så fort ni kan, det är mitt tips!!!
Re: Kontroller hos bm ++ Mars13Hur räknar man ut BF i Sverige, är datumet vecka 40+0 eller vecka 40+2??? Jag blev flyttad till 3/3 pga det är 40+2 i Norge.
Re: Kontroller hos bm ++ Mars13Min bm med sonen sa att bf- datumet är 39+6. Vet inte om fler fått samma info?
För övrigt har jag inte ringt ännu. Chillar lite Så nu väntar jag till efter 5+4 att ringa (fått båda missfallen just dessa dagar
Re: Kontroller hos bm ++ Mars13vad konstigt att det är 39+6 i Sverige och 40+2 i Norge
Re: Kontroller hos bm ++ Mars13Men borde inte bf datumet blivit samma bara att du gått olika långt? Jag trodde en graviditet alltid var 280dagar oavsett vilket land man bor i. Vad knasigt
Eller ja. Min graviditet räknas ju som 278 dagar eftersom jag har kortare menscykel. Eller jag kan ha fel också
|