-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Kopparspiral
21 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
KopparspiralÄr det någon som har erfarenhet av kopparspiral? Gör det ont att sätta in? Är det joxigt på något annat sätt?
Re: KopparspiralMan kan få mer mens och mer mensvärk, men det är idividuellt och vet man inte förrän man provat. Och nej, det gör inte speciellt ont.
Re: KopparspiralJag hade kopparspiral förut, om man inte fått barn gör det jättejätte ont att sätta in den och den kan skava, om man dock fått bár gör det vara mycket ont att sätta in den, med tanke på att man tvångsöppnar livmodertappen.. man får ökade blödningar och man kan få lite mer mensvärk.. men detta e ganska individuellt oxå
Re: KopparspiralJag satte in min spiral för lite mer än en vecka sen och jag tyckte knappt att det kändes, visst det var lite obehagligt, men ont kan jag inte påstå att det gjorde.
Nu har jag visserligen inte hunnit få någon mens ännu, men jag kan säga att jag kände av ägglossningen ganska rejält nu för ett par dagar sedan, som kraftig mensvärk(brukar känna av den i vanliga fall med, men inte så här) Men det som barnmorskan sa var i alla fall att man kan få kraftigare blödningar och starkare mensvärk, men för min del kvittar det, nu slipper jag åtminstone ha PMS året runt (som jag får av hormonpreparat) Men som tidigare inlägg, det är individuellt hur man känner och hur kroppen reagerar. Men lycka till iaf!
Re: KopparspiralJag har ingen erfarenhet av spiral. Men det måste ju vara jätteskönt att inte behöva tänka på att ta ppillerna varje dag.
Det är verkligen ett problem för mig att komma ihåg.
Re: KopparspiralHej!
Jag hade en kopparspiral i nästan 5 år. Det funkade bra men jag små blödde från och till hela månaden. Man känner sig ju lite ofräsh... Det är ju skönt att slippa hormoner och så, men jag tror inte att jag kommer att sätta in en ny...
Re: KopparspiralHar aldrig varit gladare och nöjdare än med kopparspiralen.
Re: Kopparspiralps. det enda som var lite svårt tyckte jag, var att veta exakt på dagen innan mensen kom för bm måste sätta in den precis innan eftersom cervix är öppen då. Det var i alla fall vad min bm sa, hon sa att man inte tvingade in den när cervix är stängd men det verkar vara olika hur de gör då kanske. ds.
Re: KopparspiralOj, det låter ju som supersvårt att kunna veta om man inte har en precis regelbunden mens...
Re: KopparspiralJag fick bedövning innan jag fick min. Den satt i 3 år innan jag blev gravid
21 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
|