-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Kostrådgivning ExpressRe: Kostrådgivning Express - Ställ din fråga här!Gick till barnmorskan igår och fick reda på att jag lider av järnbristanemi. Blev rekommenderad ett par järntabletter och tillsagd att inte dricka te/mjölk 2 timmar före och två timmar efter intag av tablett för då hämmas järnupptaget. Men?! I multivitamin kvinna från apoteket är det extra järn OCH kalcium, vilket betyder att du inte får i dig järnet ifrån dom tabletterna vilket är en utav anledningarna till att man köpte dem?! Känner mig jättelurad, inte står det någonstans att man inte skall ta dem med mjölk eller te heller. Vad finns det mer för vitaminer som tar ut varandra?
![]() MA 8/1-12 (v17+2)
Re: Kostrådgivning Express - Ställ din fråga här!Jag tror inte de svarar längre i den här tråden, de har inte svarat på en fråga sen i december.
Re: Kostrådgivning Express - Ställ din fråga här!
Men buuuuuu. Kan dom inte låsa den då? ![]() MA 8/1-12 (v17+2)
Re: Kostrådgivning Express - Ställ din fråga här!
tycker jag med. Kanske får vi respons från nån som vet?
Re: Kostrådgivning Express - Ställ din fråga här!Hej!
Är kassler okej? Mår så fruktansvärt illa och fick rådet att äta kassler..men kan ja de?
Re: Kostrådgivning Express - Ställ din fråga här!Idag råkade jag (glömsk av att jag är gravid) äta brieost....
Hur illa är det..? Jag minns att man inte ska äta det, men inte varför eller hur farligt det anses vara om man råkar få "fel skiva på mackan".. Nu är jag lite hispig och orolig...
|