-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Kräftor??
5 inlägg • Sida 1 av 1
Kräftor??Någon som vet hur det är med kräftor under graviditet? Blev så galet sugen nu när jag va och handlade, och min vana trogen så tog jag ett paket frysta turkiska kräftor.. Först när jag kom hem slog det mig att jag kanske ska kolla upp hur det är, men hittar inget... Så då är det lugnt kanske?
Re: Kräftor??Fisk och skaldjur
Fisk och skaldjur är rikt på vitamin D, jod och selen, som är viktiga när du är gravid. Fet fisk, som lax och makrill, innehåller också omega 3-fett. Ät därför fisk 2–3 gånger i veckan och välj olika sorter, både mager och fet. Några enstaka sorter kan ha förhöjda halter kvicksilver eller dioxin och PCB. Du bör inte äta dessa så ofta, högst 2–3 gånger per år. Det gäller särskilt om du äter egenfångad fisk, eftersom flera av sorterna främst fiskas av fritidsfiskare. http://www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-nar ... d/Gravida/ Kolla livsmedelsverket, där står det säkert och tydligt vad man får äta och vad man ska undvika Av vad jag kan avläsa är all odlad fisk ok att äta, kräftor går bra att äta och är dessutom väldigt nyttiga, det jag skulle göra är att kolla på förpackningen vart de är fångade eller om de är odlade ! Lycka till
Re: Kräftor??Kräftor får man äta.
enligt livsmedelsverkets hemsida innehåller de långt under "varning" av kvicksilver och miljögifter för gravida. Var själv in och kollade då jag älskar kräftor
Re: Kräftor??hej min mamma sa att är man gravid och käkar kräftor spyr man! fast det kanske bara gällde henne, för hon gjorde det varje gång!
Re: Kräftor??Jag är gravid i v7 och har ätit kräftor flera gånger utan att jag har mått dåligt, så de är nog olika från person till person! Så testa du att äta kräftor!
5 inlägg • Sida 1 av 1
|