Teresa Hellgren

Hej Soha! Koffein finns det i choklad, men främst i mörk choklad....

Kostrådgivare

Kryper i kroppen

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

Kryper i kroppen

Inläggav karinoalex 19 apr 2010, 10:11

Hej!
Jag är gravid i vecka 15+5 och har börjat besvärats rejält av en krypande känsla i kroppen när jag sitter eller ligger still länge. Det blir så att jag måste sträcka och strecha för att det ska kännas bättre Det gör inte ont men är hemskt obehagligt. Typ som om man har myror i kroppen. Är det ngn som känner igen det här eller vet vad det är, kan man göra ngt?
Tack på förhand!
Mvh Karin
karinoalex
Nykomling

Re: Kryper i kroppen

Inläggav naellie 19 apr 2010, 10:33

Hej!
Det finns ju nått som heter "restless legs". Jag har det och har tydligen fått det i arv från min pappa, men det borde kunna ha fler orsaker. Det dyker upp då och då om jag äter eller dricker för dåligt, sover dåligt, inte går på toa tillräckligt ofta eller sitter still mkt. Och det går som du beskriver över om jag rör på mig och äter och sover bättre.
Googla runt lite och se om du hittar nått på "r r"?? Lycka till!!
Mvh
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav karinoalex 19 apr 2010, 11:49

Hej Naellie!
Jo, jag tänkte på restless legs först och läste lite om det men symtomen de beskrev stämde bara in på krypningarna, hmm, men det kanske är det... får fundera över om det är relaterat till ngt speciellt tillfälle så som dålig sömn, mat osv. Har dock aldrig känt detta innan jag blev gravid, undra om det kan ha med graviditeten att göra... Tack för svar!
Mvh Karin
karinoalex
Nykomling

Inläggav Karin Jo 19 apr 2010, 12:20

Hej!
Jag besvarades en del av restless legs under min graviditet, varst var det ungefar i mitten om jag inte minns fel. Har aldrig haft det innan och jag kanner val till problemet eftersom min mamma har haft mycket besvar av det. Det gick over sedan iaf. Har last att det inte ar sa ovanligt under graviditet, kanske har det med hormonerna att gora? Det enda som hjalpte for mig var att stracka pa benen och rora pa mig. Hoppas det gar over snart for dig. Ater du vitaminer? For jag har ocksa for mig att ex. B12 brist kan forvarra symptomen.
Karin Jo
Stammis

Inläggav karinoalex 19 apr 2010, 12:42

Hej!
Vad skönt att höra att det gick över för dig, känner jag hopp :? När jag tänker efter har mamma nämnt ett par tillfällen att hon har problem med myrkrypningar i benen när hon ska sova, kanske är ärftligt... Jag har också funder på om det har med hormonerna att göra. Jag äter extra b vitaminer för min hy så jag tror inte jag har brist på det. Skönt att höra i alla fall att det är fler som har/har haft dessa problem. Tack!
Mvh
karinoalex
Nykomling

Inläggav gräddnos 27 apr 2010, 17:57

hej! har haft samma problem sen runt v 14. min bm sa att det är vanligt under graviditeten, och gav mig tipset grapefrukt eller grape-läsk. funkar för vissa men inte för mig...
gräddnos
Nykomling

Inläggav karinoalex 27 apr 2010, 21:11

Jasså, grapefrukt, får prova det. Det har dock blivit bättre, tror att det har att göra med att jag försöker gå minst 2,5 km varje dag. Har i alla fall inte haft lika mycket problem med det de sista dagarna... Så prova det, om du inte redan gör det!
Karin
karinoalex
Nykomling

< Återgå till Kroppen & gravidkost

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm