-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Läcka fostervatten?
6 inlägg • Sida 1 av 1
Läcka fostervatten?För någon vecka sedan kom det en vattnig flytning, som luktade sperma. Jag tänkte inte så mycket på det, förutom att det var en konstig lukt liksom. Har nu läst lite mer och det står överallt att luktar det sperma är det fostervatten
Jag kollade inte upp detta alls då detta skedde. Så nu har lite smått panik och känner mig lite lätt nervös över detta.. Det har inte runnit ur mig något mer efter detta.. förutom när jag nyser. Är detta farligt?
Re: Läcka fostervatten?Hej,
Det är inte farligt i sig att läcka fostervatten, då det hela tiden återbildas nytt vatten. Däremot ökar risken för infektioner i samband med förlossningen om man har tidig vattenavgång utan värkar. Man ska kontakta förlossningen och rådgöra om man läcker fostervatten. De tycker inte att det är konstigt att du ringer! De kan testa vattnet för att se att det verkligen är fostervatten och göra CTG för att kontrollera att barnet mår bra. Du kan ringa förlossningen i ditt landsting dygnet runt, numret hittar du i telefonkatalogen eller på landstingets hemsida. Om vattnet gått ska man inte behöva gå mer än 3 dagar utan att bli igångsatt, detta pga. infektionsrisken. Eftersom du skrev att detta hänt för en vecka sen antar jag att det i alla fall inte flödar vatten hela tiden? Men eftersom det kommer när du nyser tycker jag att du ska ringa! Du kan läsa mer på sjukvårdsupplysningen: http://www.1177.se/artikel.asp?CategoryID=34709 Skriv gärna igen och berätta hur det gått! Mamma till finaste Leo som kom 100210
Re: Läcka fostervatten?Hej igen,
Ser att du är i v. 33 på din ticker. Tycker att du ska ringa förlossningen och rådgöra med dem. Bättre att ta det säkra före det osäkra! Mamma till finaste Leo som kom 100210
Re: Läcka fostervatten?v 37 står det ju?
om det inte runnit mer tror jag inte det är vatten som läcker... men man kan ha sjuka flytningar mot slutet som lurat många att tro att det är vatten som kommer. men du kan ju alltid ringa FL! bättre en gång för mycket än en gång för lite
Re: Läcka fostervatten?Ojdå, jag läste fel på tickern.
Oavsett så hoppas jag att du fick bra svar om du ringde Joi&Andy! Mamma till finaste Leo som kom 100210
Re: Läcka fostervatten?Lite sent svar, men ringde iaf förlossningen och så länge det inte har fortsatt rinna så är det ingen fara.
När det är fostervatten så fortsätter det att rinna. Så det känns skönt. Bebis rör sig ju så pass mkt fortfarande så det är bra
6 inlägg • Sida 1 av 1
|