-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Längre gången?????
8 inlägg • Sida 1 av 1
Längre gången?????Jag hade min sista riktiga ens den 3/8 sedanlite småblödningar hit odit. Barnmoskan har hängt upp sig på att jag hade en liten blödning i slutet av agusti också o gått på den odå är jag beräknad den 30/5 men om man går på den 3/8 så är de beräknat till den 8/5 iställt. Jaavet ju inte riktigt när jag blev gravid eftersom jag hade småblödningar hela hösten och åt p-piller ända tills vi fick reda på att jag var gravid två veckor innan jul... när jag kollar i gravid kalendern o i olika böcker o mina erfarenheter så känns e som att de är längre gånget.
Hur gör man de går ju inte o prata med bm för hon har bestämt sig att de är den 30/5 som gäller..??
Re: Längre gången?????Jo jag har varit på ultraljud, hon mätte väldigt konstigt på lårbenet bara o när jag frågade om hon inte skulle mäta hela benet så blev hon irriterad o ville inte alls svara. När jag gjort ultraljud tidigare har de varit hos privat läkare o dom har mätt lårbentet, i kryss över magen och från tinning till tinning men de gjordes inte när jag var på sjukhuset. Jag har frågat bm men hon blir väldigt stött o säger bara att hon som gör dom har utbildning. Vet inte vad jag ska tro eller tycka
Re: Längre gången?????Lårbensmätningen är ju den som säger hur långt gången du är. Det andra är för att kolla att allt ser normalt ut. Så du kan nog lita på att det ska stämma ganska bra. Sedan kan ju bebisarna dyka upp tidigare för det
Re: Längre gången?????Är du väldigt osäker och vill veta skulle jag gå privat men det kanske är för sent för att kunna mäta nu. Ring en privat mottagning och fråga i så fall. Annars kommer ju bebis när den är redo...
Re: Längre gången?????Hej o tack för era svar!!
Den privata jag hade hon kryssmätte magen o mätte tinningen o lårbenet för att garanterat kunna faststäålla hur gammalt barnet var. De ändrade sig från gång till gång o förlossningen närmade sig o de stämde alltid jag har gått hos henne med fyra va mina barn. Nu har hon gått i pension tyvärr, men ska nog ta kontakt med en privat! Jo den kommer när den e klar, hade kännts lite bättre o veta ca än att bli innlaggd för att den är för tidig med tanke på dom andra barnen. Nu hör ju saken till också att jag inte fått några stora barn även fullgågna utan har legat på 2475-2640g o nu i onsdags var livmodermåttet 28cm,men bebisen har sjunkt ner i bäckenet väldigt långt så de gör ju att de måttet också blir mindre då. Den är välkommen när den kommer!
Re: Längre gången?????Ja de gör vi
8 inlägg • Sida 1 av 1
|