-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Längtar men måste väntaRe: Längtar men måste väntaJa precis! Måste jag leva snålt och trångt så gör jag hellre det bara jag får ha mina barn. Idag tror jag det är vanligare att man ger små barn egna rum än när jag var liten och jag vette fan om jag tycker det är nödvändigt. Små barn kan gott dela rum tycker jag
Håller tummarna för att du får en liten till snart!
Re: Längtar men måste väntaAfasi: Heh, förstår att det kom som en chock men härligt att det ordnade sig till det bästa! Ja, det där med jobb, körkort och boende är ju ganska skönt att ha ordnat innan man får tillökning. Vi har ju allt det och jag tror inte att det hade varit några som helst problem om vi fick barn nu, man är ju anpassningsbar, men jag tycker att min sambo ska få koncentrera sig på sin skola fullt ut! Desto härligare blir det sen när vi båda vill och båda har utbildning och jobb
elinorlilja: Hoppas att ni kan sälja huset snabbt och hitta nån fin lägenhet! Och hoppas det går bra med jobbet du har på g. Ni måste ju snart sätta igång och mysa om ni ska ha en i början av nästa år
Re: Längtar men måste väntaAfasi: Ja u harvi ju turen att vi bor i ett litet samhälle där hyrorna inte är så dyra. Skillnaden på 3:or och 4:or är inte så stor så vi kommer sätta oss i en 4:a.
Soet: Jag har ev fler jobb på G där ett är Mc donalds och det tar jag om jag måste. Min syster jobbar där oh stortrivs så får jag inget annat så tar jag det. Ha ha ja lite tidspress har jag men det tog 3månader efter att jag slutde med p-piller sist och sista månaden kollade vi ägglossingen och då bl jag gravid direk så vi hoppas på det denna gång med:) Mamma till Heiley (110123)
Re: Längtar men måste väntaHoppas att det går lika snabbt för er denna gången då! Och hoppas att du får ett jobb där du trivs! Lycka till.
Re: Längtar men måste väntaSoet: tack så mycket och lycka till med allt!
Mamma till Heiley (110123)
Re: Längtar men måste väntaDå var mina p-piller slut:). Har inte råd och ta ut nya just nu så jag får gå utan och blir det en liten så blir det med andra ord:). Jag har fått sommarjobb nu på ett äldreboende 2 min hemifrån (rakt över en gräsmatta ovanför vårt hus) och dr ska jag få jobba extra också nu innan sommaren. Det ser ju rätt ok ut iallafall även om men skulle beöhvt ett bättre jobb men så länge får det duga. Har sökt en massa tillsvidareanställningar så jag hoppas på något av dom.
Vi har börjat smårenovera huset lite så vi kan sälja det sedan men skulle bebisen komma innan vi hinner sälja (om det skulle bli så) så får vi ju iallafall blats på våra 136 kvm och 5 rum:) hihi. Hur går det för er andra? väntar ni fortfarande? Mamma till Heiley (110123)
Re: Längtar men måste väntaSkönt att det verkar gå framåt för er elinorlilja! Ett jobb är alltid ett jobb, det är en inkomst och det är bättre än ingen inkomst
Ja jag väntar fortfarande men eftersom jag vet när väntan "tar slut" så känns det inte jobbigt alls! Vill att min älskade sambo ska få koncentrera sig på sin skola och aspirant sen innan vi sätter igång!
Re: Längtar men måste väntaÅh här är en tråd jag verkligen passar in i! Jag har velat skaffa ett syskon till min son sedan han föddes och jaa det var september 09 han föddes så jag har fått längta ett tag
Re: Längtar men måste väntanorrglimt: Vad kul att ni har det att se fram emot! Och mannen din är på planerna eller? Vi ses kanske i BIM-listorna under 2013 då!
Re: Längtar men måste väntasoet: Jodå mannen är med helt och fullt på planerna! Han börjar mest troligt plugga till hösten, men jag menar jag har ju klarat en utbildning både som gravid och med ett barn så då får han klara en utbildning med två barn
|