Madeleine Kil...

Det är en rekommendation att man inte ska äta produkter som är gjo...

Barnmorskan

Längtar men måste vänta

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Re: Längtar men måste vänta

Inläggav Afasi 29 jan 2012, 12:43

Ja precis! Måste jag leva snålt och trångt så gör jag hellre det bara jag får ha mina barn. Idag tror jag det är vanligare att man ger små barn egna rum än när jag var liten och jag vette fan om jag tycker det är nödvändigt. Små barn kan gott dela rum tycker jag :D

Håller tummarna för att du får en liten till snart!
Bild
Bild
Afasi
Alltid online

BF: 111009
Status: Mamma till William<3

Inläggav soet 29 jan 2012, 17:54

Afasi: Heh, förstår att det kom som en chock men härligt att det ordnade sig till det bästa! Ja, det där med jobb, körkort och boende är ju ganska skönt att ha ordnat innan man får tillökning. Vi har ju allt det och jag tror inte att det hade varit några som helst problem om vi fick barn nu, man är ju anpassningsbar, men jag tycker att min sambo ska få koncentrera sig på sin skola fullt ut! Desto härligare blir det sen när vi båda vill och båda har utbildning och jobb :) Dock finns längtan inom en och äter av en som fan ibland...kompisar runtomkring får barn och jag jobbar nära nyfödda så det finns där hela tiden och påminner en :P

elinorlilja: Hoppas att ni kan sälja huset snabbt och hitta nån fin lägenhet! Och hoppas det går bra med jobbet du har på g. Ni måste ju snart sätta igång och mysa om ni ska ha en i början av nästa år ;)
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
soet
Stammis

Inläggav elinorlilja 29 jan 2012, 20:09

Afasi: Ja u harvi ju turen att vi bor i ett litet samhälle där hyrorna inte är så dyra. Skillnaden på 3:or och 4:or är inte så stor så vi kommer sätta oss i en 4:a.

Soet: Jag har ev fler jobb på G där ett är Mc donalds och det tar jag om jag måste. Min syster jobbar där oh stortrivs så får jag inget annat så tar jag det. Ha ha ja lite tidspress har jag men det tog 3månader efter att jag slutde med p-piller sist och sista månaden kollade vi ägglossingen och då bl jag gravid direk så vi hoppas på det denna gång med:)
Mamma till Heiley (110123)
Användarvisningsbild
elinorlilja
Alltid online

BF: 110123
Bor: Skärblacka
Status: Mamma till Heiley

Inläggav soet 30 jan 2012, 16:28

Hoppas att det går lika snabbt för er denna gången då! Och hoppas att du får ett jobb där du trivs! Lycka till.
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
soet
Stammis

Inläggav elinorlilja 31 jan 2012, 09:54

Soet: tack så mycket och lycka till med allt!
Användarvisningsbild
elinorlilja
Alltid online

Inläggav elinorlilja 18 feb 2012, 09:58

Då var mina p-piller slut:). Har inte råd och ta ut nya just nu så jag får gå utan och blir det en liten så blir det med andra ord:). Jag har fått sommarjobb nu på ett äldreboende 2 min hemifrån (rakt över en gräsmatta ovanför vårt hus) och dr ska jag få jobba extra också nu innan sommaren. Det ser ju rätt ok ut iallafall även om men skulle beöhvt ett bättre jobb men så länge får det duga. Har sökt en massa tillsvidareanställningar så jag hoppas på något av dom.

Vi har börjat smårenovera huset lite så vi kan sälja det sedan men skulle bebisen komma innan vi hinner sälja (om det skulle bli så) så får vi ju iallafall blats på våra 136 kvm och 5 rum:) hihi.

Hur går det för er andra? väntar ni fortfarande?
Användarvisningsbild
elinorlilja
Alltid online

Inläggav soet 18 feb 2012, 13:42

Skönt att det verkar gå framåt för er elinorlilja! Ett jobb är alltid ett jobb, det är en inkomst och det är bättre än ingen inkomst :) Jasså p-pillerna är slut? Så ni ska köra all in nu eller? :P
Ja jag väntar fortfarande men eftersom jag vet när väntan "tar slut" så känns det inte jobbigt alls! Vill att min älskade sambo ska få koncentrera sig på sin skola och aspirant sen innan vi sätter igång!
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
soet
Stammis

Inläggav norrglimt 18 feb 2012, 14:39

Åh här är en tråd jag verkligen passar in i! Jag har velat skaffa ett syskon till min son sedan han föddes och jaa det var september 09 han föddes så jag har fått längta ett tag :wink: Anledningen till väntan är att jag tog ett uppehåll från mina universitetsstudier när jag fick honom och har känt att jag inte vill göra det igen, så jag har fått hålla ut ett tag. Men nu kan vi snart, snart börja försöka! Jag blir klar till julen, så vi tänkte nog försöka på en liten till början av 2013, typ februari. För vi får inte börja för tidigt heller eftersom vi gifter oss i augusti och jag vill gärna kunna ha klänningen jag har köpt :) Mycket att tänka på men oj vad jag längtar!
Bild

Bild
norrglimt
Stammis

Bor: Umeå

Inläggav soet 18 feb 2012, 15:07

norrglimt: Vad kul att ni har det att se fram emot! Och mannen din är på planerna eller? Vi ses kanske i BIM-listorna under 2013 då! :D
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
soet
Stammis

Inläggav norrglimt 18 feb 2012, 15:45

soet: Jodå mannen är med helt och fullt på planerna! Han börjar mest troligt plugga till hösten, men jag menar jag har ju klarat en utbildning både som gravid och med ett barn så då får han klara en utbildning med två barn :wink: Haha ojdå jag var visst otydlig, jag menar att vi nog kommer börja försöka redan i maj för att ha en liten i början av 2013 :oops: men vi får väl se, tar det lång tid kanske vi ses i BIM-listorna under 2013 ändå :)
Bild

Bild
norrglimt
Stammis

Bor: Umeå

FöregåendeNästa

< Återgå till Vill bli med barn

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm