Maria Wigbrant

Hej! Trappa upp träningen successivt, känn efter hur det känns ...

Träningsrådgivare

Längtar men måste vänta

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Längtar men måste vänta

Inläggav Afasi 26 jan 2012, 17:02

Tänkte starta en tråd för oss som längtar efter en liten men av olika anledningar måste vänta. Kanske är inte partnern riktigt med på noterna, kanske handlar det om något jobb eller så är det som för mig, att ekonomin sätter gränser. Har en son på tre månader som jag kan mysa med medan jag väntar :D
Oavsett anledning så kan vi vara här och prata om längtan och följa varandra medan vi väntar och när det sedan är dags att börja försöka! :D

Någon som är sugen på att vara med?
Bild
Bild
Afasi
Alltid online

BF: 111009
Status: Mamma till William<3

Re: Längtar men måste vänta

Inläggav elinorlilja 27 jan 2012, 20:18

Jag skulle så gärna vilja bli gravid igen med mitt andra barn, har en dotter redan på 1 år prick och vill ha ett syskon ganska tätt men allt går emot oss just nu. Vi måste sälja huet eftersom vi inte har råd att bo kvar pga av att jag är arbetslös. Söker arbete har har ev något på G, måste jag väntamed barn bara för att jobba ett tag?. Som sagt bara jobbit just nu eftersom jag så gärna vill ha en till. Kanske trotsar jag detta och kör endå men vi får se:)
Mamma till Heiley (110123)
Användarvisningsbild
elinorlilja
Alltid online

BF: 110123
Bor: Skärblacka
Status: Mamma till Heiley

Inläggav Afasi 28 jan 2012, 08:42

Lite som jag då. Jag sitter och väntar svar på ett sommarjobb just nu, det är ju alltid en början liksom.. Jag tror säkert vi skulle klara oss om vi snålade riktigt ordentligt men det vill jag inte behöva göra. Vi kommer behöva flytta till större och då behöver jag körkort och en bil så jag kan ta mig till mina föräldrar (min pappa är ganska svårt sjuk).
Det är jobbigt som bara den att behöva vänta när kroppen skriker efter en till och det ska vara tätt! Sambon längtar också men ja, han inser också att det inte funkar...
Jag skulle nog vilja påstå att det kan vara bra att lägga planerna på is och satsa lite på jobbet. Delvis kan du spara en budget och delvis så kanske du hinner arbeta upp till ett bättre sgi
Bild
Bild
Afasi
Alltid online

Inläggav soet 28 jan 2012, 12:01

Här är en till som väntar! Fast till skillnad från er har jag inga barn sen innan men det gör väl inget :P Jag skrev ett inlägg igår om min längtan som ni kan läsa om ni vill! Hoppas vi kan följas åt ända tills magarna börjar växa!
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
soet
Stammis

Inläggav Afasi 28 jan 2012, 12:24

soet: Alla med längtan är välkomna :D det är lite extra spännande med första :D
Bild
Bild
Afasi
Alltid online

Inläggav soet 28 jan 2012, 12:47

Tack :D Ja det är väldigt spännande =) men såklart spännande för er som ska skaffa syskon också! Hur lång tror du att er väntan kommer att bli?
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
soet
Stammis

Inläggav Afasi 28 jan 2012, 14:30

Jag tror att vår väntan kommer bli ganska lång. Kanske kan det bli ett syskon 2013 eller 2014. Det beror helt på jobb, när jag orkar börja med körkortet, när vi får möjlighet att flytta till större och såklart, hur situationen ser ut just då. Vi får se helt enkelt. Har recept på minipiller fram till typ slutet på året så får vi väl se om jag ringer om nytt :)
Bild
Bild
Afasi
Alltid online

Inläggav soet 28 jan 2012, 16:58

I see. Såg att du inte var så gammal! Hur kändes det att få barn relativt ungt? Vad har du sökt för jobb nu till sommaren då? Själv har jag min utbildning och ett bra jobb. Väntar mer eller mindre på att sambon ska bli klar med sin utbildning och börja jobba så alla förutsättningarna är de bästa för oss. Man ska ju inte planera allt för mycket för sen vet man ju inte hur lång tid det tar, men liiite måste man planera känns det som :P För tillfället så ser det ut som att vi kommer börja så smått till våren -13 så om vi har tur tittar en liten knodd ut någon gång under 2014! :D Känns som en eeeeeevighet dit nu.. hihi.
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
soet
Stammis

Inläggav Afasi 28 jan 2012, 17:54

Att få barn när jag är så pass ung känns inte så konstigt för mig, min mamma var lika gammal när hon började så det var lite naturligt. Att det inte var planerat gjorde dock att man blev en aning chockad :wink:
Se till att planera så gott det går innan, självklart löser sig allt oavsett men det kan vara skönt! Jag hade gärna haft körkort, ett jobb att gå tillbaka till och ett hus att bo i :D
Bild
Bild
Afasi
Alltid online

Inläggav elinorlilja 28 jan 2012, 21:55

Jag hoppas endå att jag kan få en liten till 2013 helst i början på året ( mars blir bra) men vi får se. Vi kommer ha råd till en till om vi flyttar till lägenhet vilket är väldigt lockande. Helldre att jag får mina barn jag vill ha än att bo i hus olycklig. Sedan vill jag ju vara hyfsat ung som tvåbarnsmamma. Jag skulle fylla 24 i mars när min tjej kom i januari 2011:).
Mamma till Heiley (110123)
Användarvisningsbild
elinorlilja
Alltid online

BF: 110123
Bor: Skärblacka
Status: Mamma till Heiley

Nästa

< Återgå till Vill bli med barn

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm