Teresa Hellgren

Hej Erika! För några år sedan pratade jag med en barnallergolog p...

Kostrådgivare

Låga hCG värden! Amning

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Låga hCG värden! Amning

Inläggav Ali 29 okt 2010, 21:37

Hej alla,
har varit så orolig nu i en vecka och skulle gärna höra om någon har varit med om liknande!
En vecka efter utebliven mens testade jag hemma gravtestet och fick ett supersvagt sträck, två dagar senare fortfarande jättesvagt men ändå plus, dagen efter det testade jag hcg värdet i blodet och fick 140 som inte alls stämmer med vecka 5??
Samma dag som jag fick provsvar gick jag till gynekologen som såg ingenting på ultraljudet men som sa att jag kanske var tidigare än i vecka 5. Det är så att jag ammar mitt första fortfarande och gynekologen sa att när man ammade så kunde ägglossningen vara sen även om mensen är regelbundna och att jag skulle komma tillbaks om en vecka dvs nu på söndag. Men det kändes att han var inte alls positiv, han sa bara att jag inte skulle tänka på det under vecka och leva som om inget hade hänt... men jag blir tokig och har mardrömmar varje natt. Hoppas så mycket på en ny graviditet!
Ali
Nykomling

Bor: Italien

Re: Låga hCG värden! Amning

Inläggav nemonemo 29 okt 2010, 21:55

Eftersom du ammar kan det finnas helt andra anledningar till laga hcg-värden. men den erfarenhet som jag har av laga hcg-värden är utomkvedshavandeskap.Har själv haft ett. Da bildas hcg i kroppen, men mycket langsammare än när man är gravid pa normalt sätt. Jag är övertygad om att din gynekolog kommer att försöka hitta problemet. Ett utomkvedshavandeskap kan man oftast se efter v. 6 eller i v. 7. Men det beror helt pa vart det sitter. Ofta far man en blödning förr eller senare. Sa om du fortfarande inte blöder är det en fördel, om man far utrycka sig sa. Ett utomkvedshavandeskap behöver inte alltid bli sa dramatiskt som det ofta beskrivs. Manga ganger tar kroppen hand om det själv och det blir som ett missfall och kommer ut med en försenad blödning. Men i vissa fall maste det opereras bort.
Hoppas det finns en harmonisk anledning till dina värden. Förstar att du oroar dig, men läkaren har rätt. Försök att inte tänka sa mycket pa det. Du ska se att allt kommer att ga bra!
nemonemo
Stammis

Re: Låga hCG värden! Amning

Inläggav förstagångare 30 okt 2010, 14:51

I vecka 5 hade jag HCG värde på 150, 4 dagar senare 1725, så det kan hända mycket på få dagar.
Har precis varit på scanning och bebisen har det fint, vecka 12+0 nu. Du kanske är en låghormonare, som mig.
Bild
MA 7+5
förstagångare
Alltid online

Status: Stolt mamma till finaste Elsa

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm