-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
LÅGPASTÖRISERAD MJÖLK! HJÄLP!
5 inlägg • Sida 1 av 1
LÅGPASTÖRISERAD MJÖLK! HJÄLP!Märkte precis att mjölken jag druckit i 1 månad är lågpastöriserad! Så sur på mig själv att jag inte kollat det tidigare! Är det skadligt för barnet?? Jag dricker en kopp varm mjölk innan jag går och lägger mig. Bara nån enstaka gång som mjölken varit kall (om jag ätit med gröt)...
![]()
Re: LÅGPASTÖRISERAD MJÖLK! HJÄLP!Varför skulle det vara farligt? Vanlig mjölk är lågpastöriserad. Tänker du kanske på att man pratar om opastöriserad/pastöriserad mjölk när det gäller ost?
Re: LÅGPASTÖRISERAD MJÖLK! HJÄLP!Jaha, jag trodde att mjölken behövde vara pastöriserad och om den var låg pastöriserad så var det inte tillräckligt. Blir lite nojig om vad jag kan och inte kan äta. Men tack för svaret
![]()
Re: LÅGPASTÖRISERAD MJÖLK! HJÄLP!Förstår precis! Det är en lång lista att pränta in i huvudet
Nu är ju inte jag någon expert, men detta bygger nog på ett missförstånd. Det livsmedelsverket skriver om pastörisering är att man inte skall äta ost som är gjord på opastöriserad mjölk. Att det skulle vara någon skillnad på hög- eller lågpastörisad mjölk att dricka har i alla fall inte jag hört något om. Högpastöriserad mjölk håller väl längre tror jag, men det borde ju inte betyda något
Re: LÅGPASTÖRISERAD MJÖLK! HJÄLP!Man ska inte dricka opastöristerad mjölk. Lågpastöriserad är däremot inga problem! Finns några sorters opastöriserad mjölk men de är inte så vanliga.
5 inlägg • Sida 1 av 1
|