-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Långsam och gasig mage...
6 inlägg • Sida 1 av 1
Långsam och gasig mage...Fler som lider av långsam och ganska gasig mage?? Börjar bli duktigt trött på det nu... Någon som har tips på hur man kan underlätta för omgivningen!!
Pga progesteronhalterna i kroppen arbetar tarmarna långsammare och därför blir man trög i magen och gasig...
Försök undvika gasbildande mat såsom lök, äpplen, kål och annat som du vet att du kan bli gasig av. Den tröga magen blir lite bättre om man dricker mycket vatten, äter russin, motionerar. Hoppas dessa tips kan hjälpa dig något!
Det är kass... Man är en vandrande bomb. Ganska tråkigt för omgivningen. Dessutom märks det att muskler osv inte funkar riktigt som innan. Skulle man hosta till, nysa eller ta ett litet skutt, för då pluttar det gärna till... Med följande konsekvenser som man får utveckla ett ganska bra minspel för att inte låtsas om vem det var!
Kommer inte ihåg att jag hade det såhär förra gången.
Har inte själv varit gasig i magen något överdrivet..
Men jag läste i en annan tråd här på minbebis.com att det fanns något recepfritt preparat som man kunde ta för att dämpa gaserna i magen.. Vet inte alls om detta stämmer men är det ett stort problem så är det ju värt att kolla på apoteket! Lycka till och hoppas att jag kommer ihåg rätt så att jag inte luras!
6 inlägg • Sida 1 av 1
|