Maria Wigbrant

Hej! Core är toppenbra träning. Det du ska undvika om separatio...

Träningsrådgivare

Långsam och gasig mage...

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

Långsam och gasig mage...

Inläggav Sicca 17 jun 2007, 21:35

Fler som lider av långsam och ganska gasig mage?? Börjar bli duktigt trött på det nu... Någon som har tips på hur man kan underlätta för omgivningen!! :lol:
Bild
Bild
Sicca
Alltid online

Inläggav shoegal 17 jun 2007, 21:40

Jag har gasat som f*n sen jag blev gravid 8) Tror dock inte det är så mycket att göra eftersom tarmarna sväller när man är gravid...
Användarvisningsbild
shoegal
Alltid online

Inläggav Mamma_Bergstedt 17 jun 2007, 21:45

Pga progesteronhalterna i kroppen arbetar tarmarna långsammare och därför blir man trög i magen och gasig...

Försök undvika gasbildande mat såsom lök, äpplen, kål och annat som du vet att du kan bli gasig av.

Den tröga magen blir lite bättre om man dricker mycket vatten, äter russin, motionerar.

Hoppas dessa tips kan hjälpa dig något!

:roll:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Mamma_Bergstedt
Stammis

Inläggav Sicca 17 jun 2007, 21:51

Det är kass... Man är en vandrande bomb. Ganska tråkigt för omgivningen. Dessutom märks det att muskler osv inte funkar riktigt som innan. Skulle man hosta till, nysa eller ta ett litet skutt, för då pluttar det gärna till... Med följande konsekvenser som man får utveckla ett ganska bra minspel för att inte låtsas om vem det var!
Kommer inte ihåg att jag hade det såhär förra gången.
Bild
Bild
Sicca
Alltid online

Inläggav sprallos 24 jun 2007, 11:14

Jag har också varit mer svullen och långsam i magen. Hade gärna fisit mer än jag gör för på kvällarna är magen som en trumma. Hojja vad less jag är på det!
sprallos

Inläggav Lollo25 24 jun 2007, 11:28

Har inte själv varit gasig i magen något överdrivet..
Men jag läste i en annan tråd här på minbebis.com att det fanns något recepfritt preparat som man kunde ta för att dämpa gaserna i magen..
Vet inte alls om detta stämmer men är det ett stort problem så är det ju värt att kolla på apoteket!
Lycka till och hoppas att jag kommer ihåg rätt så att jag inte luras! :P
Bild
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Lollo25
Alltid online

< Återgå till Kroppen & gravidkost

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm