-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
LAvemang?!
15 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: LAvemang?!Jag har Laktulos Meda den köpte jag efter jag hade fått min dotter så den kan man ha när man ammar
Re: LAvemang?!"Min" heter Laktulos Recip och jag tror det är samma som Meda som Ida skrev ovan.
Är nästan säker på att man kan ta vilken Laktulose som helst när man ammar och är gravid eftersom det inte är ngt i det som tas upp utav kroppen. Det kommer ju med bajset ut igen. Smörjer ju som sagt tarmarna och gör bajset smidigare. Finns i flytande form och i pulver. Vet inte vilket som är godast. Är väldigt väldigt sött så ha det i typ svagt utspädd saft eller i fil eller yoghurt.
Re: LAvemang?!stajners: Haha! Ja det är nog sant!
Jag behövde inte lavemang. Kroppen sätter igång systemet i alla fall så bra när det börjar närma sig. Det är ju inte heller konstigt om det kommer bajs under förlossningen med tanke på trycket mot ändtarmen....
Re: LAvemang?!Japp... o jag tror inte längre att man kommer o bry sig om detta under förlossningen))) (eller värkar)
Re: LAvemang?!Hej
När jag gick hemma och hade värkar blev jag lös i buken och tömde tarmen rätt bra innan jag åkte in på förlossningen. Har läst att det är rätt vanligt att kroppen styr detta självt och tömmer tarmet åt dig. Men går det fort så hinner man väl inte. När jag kom till förlossningen tyckte inte barnmorskan att det var nödvändigt med lavenemang. Tänk bara på att laktulos inte verkar förrän efter ett par timmar. Det ska lösa upp avföringen eller proppen där du är förstoppad och gå igenom hela tarmsystemet. Det kan ta 8-12 timmar innan den värkar. Microlax är lavenemang du kan ta själv hemma så har du tömt din tarm på några minuter. Microlax kan man ta när man är gravid, men i små doser (inget man ska göra regelbundet).
15 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|