-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Lista era tecken på förlossning!
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Lista era tecken på förlossning!Förutom de vanligaste tecknen som:
Vattenavgång Blödning Slempropp och värkar Skriv gärna ner era tecken på att förlossningen startat/startar innom kort! Det kan vara tecken ni hört eller ni upplevt själva Jag själv har BF imorn (12 januari) och hade en extrem förvärk för ca 2 veckor sedan. Sedan avtog det och nu har jag börjat få riktiga sammandragningar ganska regelbundet samtidigt som min halsbränna blivit värre än den någonsin varit (har haft lite runt vecka 25 men slutade sedan och nu är det tillbaka igen). Har varit lite lösare i magen i några dagar (kan tillägga att jag vanligvis annars inte gör nummer två varje dag). Har dessutom idag haft väldigt ont i svanken, strålande värk ner i ljumskarna och en bebis som bökar som bara den (vilket hon gjort senaste veckan). Hoppas det är dags snart!. Mamma till Heiley (110123)
Re: Lista era tecken på förlossning!Finns det ingen som vill berätta hur era förlossningar satt igång:(
Mamma till Heiley (110123)
Re: Lista era tecken på förlossning!Slemproppen gick ca en vecka innan FL började men min BM trodde ej att det var den som lossnade men i efterhand vet jag att det var den.
Så det var första tecknet. Annars hade jag sammandragningar/förvärkar sedan v 16 så det var ju inga tecken för mej. Kvällen i v 37+2 så var dotter heltokig och hoppade på huvudet konstant i flera timmar. När jag skulle sova sa det "poff" och så fick jag en tidigt vattenavgång (=värkarna dröjer) så då var det bara att vänta ett par dagar tills det kom igång av sej självt.
Re: Lista era tecken på förlossning!Hade precis samma tecken med båda barnen, det skiljer 2½år mellan dem. Den natten innan det var dags vaknade jag inte för att kissa hade sovit heeela natten underbart! Kände att sammandragningarna började komma i sängen som svag mensvärk (men hårdare än vanlig sammandragning) på morgonen, det var helg båda gångerna. Ingen slempropp eller vatten gick utan sammandragningarna ökade snabbt och kom tätt. Vi åkte fort in även om de sa att vi skulle vänta.
Var öppen 4 cm med båda, bm sa att det var tur att vi kom in när vi gjorde. Efter ca 4 timmar med värkar var nr 1 född Efter ca 3½ timme med värkar var nr 2 född. Knasigt att det kan vara så lika, man har ju hört att alla förlossningar är olika och unika. Undra hur det blir denna gången?
Re: Lista era tecken på förlossning!Glömde skriva att jag var dålig i magen 1-2 dagar innan det var dags också. Sedan minns jag att bäbisen i magen lugnade ner sig (mindre sparkar än tidigare) några dagar innan.
Re: Lista era tecken på förlossning!slempropp
värkar Gick 6 dagar över tiden med min lilla Elvira (8 dagar idag) första värkarna hade jag 2 dagar innan hon kom. Jag trodde då att det var förvärkar men det va tydligen riktiga konstaterade dom på förlossningen. Jag hade stark mensvärk i magen som strålade ner i benen Det blev intensivare och intensivare och natten den 29/1 åkte vi in 8 timmar senare klockan 13.11 var hon född
Re: Lista era tecken på förlossning!värkar
och kladd i trosorna
Re: Lista era tecken på förlossning!Vid första var jag extremt hungrig och hade mkt förverkar och ont i låren, sen gick vattnet.
Med andra så gick slemproppen en fredag morgon, på natten vaknade jag av att jag drömde att förlossningen satt igång och då kom värkarna, riktigt intensivt. Var också dålig i magen 1-2 dagar före båda förlossningarna!
Re: Lista era tecken på förlossning!Ja gick 12 dagar över tiden o ja kände ingenting,
sen gick vattnet (kom siprandes, inte en helfors) ca2 timmar efter kom värkarna intensivt... Va då öppen 5 cm första kollen när vi kom in....
Re: Lista era tecken på förlossning!Blödning
Åkte in och kollade. Öppen 4 cm utan känningar Fick åka hem. Direkt hemma gick vattnet. Massor ! Åkte in med Värkar Allt var klart på ett par timmar från att vi åkte in första gången..
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|