-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Lista för förstagångsmammor bland 35+mammornaLista för förstagångsmammor bland 35+mammornaHej alla 35+ mammor!
Vore roligt med en lista på oss som väntar barn och snart träder in i mammarollen för första gången så här "sent" i livet... Här kan vi ha en tråd med frågor, symptom, glädje- och sorgbesked, foton på magar (?) mm och förhoppningsvis även goda råd från de mer erfarna 35+mammorna som vanligtvis skriver i trådarna här - vi behöver er verkligen för kloka råd och uppmuntrande ord! LISTA för förstagångsmammor bland 35+mammorna (skriver i BF-datum ordning) BF 30/5 2009, andypandy 38 år Hoppas fler vill fylla i sig på listan och att någon vill följa med i tråden! Hej från andypandy
Re: Lista för förstagångsmammor bland 35+mammornaHär kommer en till, men dator fungerar knappt som vanligt.
Lägg gärna till mig på listan. BF 2/1 2009, ebbalisa 37 år
Re: Lista för förstagångsmammor bland 35+mammornaHej på er, snart nyblivna förstagångsmammor....
Jag är ju faktiskt en ganska nybliven 35+ förstagångsmamma.... eller den 3 maj blev jag det, så jag kollar in här lite då och då och ser om jag kan bidra med några tips på undringar.... mimamaria
Re: Lista för förstagångsmammor bland 35+mammornaHej!
Jag har just fyllt 40 : ) Är ny medlem på hemsidan. Är inte mamma men jobbar på att bli det! Och kände att det kan kanske passa att vara med här och utbyta lite erfarenheter. Det är som ni andra skriver inte helt enkelt att hitta ett forum där det finns 35+are att "foruma" med. Jag och min man har försökt bli gravida sedan i våras. Har just haft ägglossning och hoppas på att mensen inte kommer runt lucia : ) Vi är lyckligt lottade med en gynekolog i vänkretsen så vi har fått en specialare på utredningssidan, så vi vet att vi är friska. Grattis till alla nya bebisar som är på G!! // Jenny
Re: Lista för förstagångsmammor bland 35+mammornaHej ebbalisa - Välkommen! Lägger in dig på listan! Du har inte så långt kvar såg jag på din "ticker". Vad spännande.
Hej mimamaria - Vad ROLIGT att du tänker hänga med i tråden och ge oss tips och råd! Här kommer en fråga direkt - Gjorde du fostervattensprov eller inte? Hur resonerar du kring den frågan? Jag är HELT fixerad vid funderingar kring fvp just nu. Jag har en tid den 9/12 och börjar bli rejält nervös nu. Tacksam för alla tankar och tips. Hej JennyAB - KUL att du också vill hänga med i tråden och lycka till i bäbisverkstaden! Vad skönt att veta om att både du och din man är OK. Det underlättar ju att slippa funder kring det. LISTA för förstagångsmammor bland 35+mammorna (skriver i BF-datum ordning) BF 2/1 2009, ebbalisa 37 år BF 30/5 2009, andypandy 38 år
Re: Lista för förstagångsmammor bland 35+mammornaHej Andypandy, förstår att du funderar mycket på fvp... vi pratade också en del om det. Vi tänkte så här; Vad gör vi om det visar sig att bebisen har downs syndrom? Svaret blev - ingenting. Eftersom downs finns i så många olika variationer så sa vi att det spelar ingen roll om bebisen hade det. Vi hade längtat så länge och jag personligen kan tänka mig hundra andra saker som skulle kunna vara värre än downs syndrom och som man inte kan se med tester. (ibland känns det som att bara för att man KAN testa detta så "måste alla göra det" )
Så med det i bakhuvudet bestämde vi att inte göra några tester alls. Vi hade bara oss själva att tänka på, inga andra barn som vi var tvugna att ta hänsyn till. Så känn efter med hjärtat och magen, inte så mycket med hjärnan (då menar jag med ålder och att riskerna ökar.. mm mm) Jag var 42 när jag fick Lina.... Det viktigaste är att ni tar beslutet tillsammans och att det är vad ni vill, inte vad alla andra tycker. Jag lyssnade nog inte på någon annan än mig själv, min sambo och den informationen jag hade om risker med provet och chansen att faktiskt få en liten med downs syndrom. På mitt jobb på fritids fanns det dessutom en flicka med DS, Hur charmig och cool som helst..... mimamaria
Re: Lista för förstagångsmammor bland 35+mammornaOch här är ännu en till...
BF 29 Maj 2009
Re: Lista för förstagångsmammor bland 35+mammornaHej, vi väntar också vårt första barn. Nu längtar jag/vi jättemycket efter bebisen. Har BF den 21 jan.
Re: Lista för förstagångsmammor bland 35+mammornaHej - uppdaterar listan! Välkomna Helena1971 och Vildabebisen!
Tack för ditt svar mimamaria LISTA för förstagångsmammor bland 35+mammorna (skriver i BF-datum ordning) BF 2/1 2009, ebbalisa 37 år BF 21/1 2009, Vildabebisen BF 29/5 2009, Helena1971 BF 30/5 2009, andypandy 38 år
Re: Lista för förstagångsmammor bland 35+mammornaHej!
Jag fick veta igår att jag är gravid! Jättekul! Har försökt sedan i mars och nu äntligen! Ganska omtumlande, spännande och samtidigt orolig för komplikationer.
|