Teresa Hellgren

Hej Matilda! Alla mjukostsorter är ok att äta under graviditeten!...

Kostrådgivare

Lista på "unvika-saker"?!

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

Re: Lista på "unvika-saker"?!

Inläggav Hannas mama 02 nov 2009, 07:20

Hej! Grattis till graviditeten! Det kommer sakert ga bra.
Apoteket har en bra Multivitamin for gravida, ACO Kvinna heter den. En tablett om dagen och den innehaller alla vitaminer med extra folsyra och Jarn.

Jag ar ocksa big time coffee lover men drack bara decaf kaffe och te nar jag vantade min dotter men nu nar jag vantar min andra sa kanner jag att jag maste ha min kopp "vanligt" kaffe pa morgonen for att komma igang. En tva koppar om dagen ska inte vara nagra problem. Men om du vill dra ner pa kaffein intaget sa tank pa att te ocksa innehaller kaffein. Det finns ju dock kaffein fria kaffe och te man kan kopa.
Smakar typ samma men avvanjningen kan ge huvudvark i nagra dagar.
Lycka till med allt! Haller tummarna
/A

:D :D
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Hannas mama
Nykomling

BF: 170610
Bor: Tokyo, Japan/

Inläggav Emma&Tobias 02 nov 2009, 09:14

en kompis till mig för många år sen kom och drack kranvatten med socker i o sa att det skulle vara bra mot mf.. vist finns det gammalt skrock man kan prova men jag skulle inte lita för mkt på det.. sen precis som alla andra sagt o tippsat om med järn och kost!
önskar dig all lycka vi kan iaf..
:wink:
Bild
Emma&Tobias
Alltid online

Inläggav wintersbaby 17 dec 2009, 10:31

Grattis, hoppas d går vägen nu!!

ett bra tips till omega 3 är, ät LAX!!

men även när jag lagar mat så använder jag becel flytande margarin, där finns d omega 3 å 6...(sen är d även bra för hjärtat!)

Tallriksmodellen e bra att följa när man äter...å gärna ekologisk mat så mkt det går..
banta INTE under graviditeten, men glöm samtidigt inte bort att ta en promenad om dagen...å sitt inte å måla fan på väggen, försök å njut istället, å va glad...kroppen e fantastisk...för får man ett missfall så e d kroppens sätt att avbryta graviditeten då d varit ngt fel med barnet...d behöver inte vara du som gjort fel...

Folsyra: Jordgubbar!! Proviva Female, eller..så finns blutsaft, en daglig *shot* med vitaminer...och järn som kan va bättre än att bli hård i magen av järntabletter...

bra att du slutat med cigaretterna, dem gör inte bröstmjölken god iaf...å ditt barn slipper bli passiv rökare/astmatiker..
wintersbaby
Stammis

BF: 100315
Bor: Kalmar
Status: Sambo

Föregående

< Återgå till Kroppen & gravidkost

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm