-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Lite frågor och funderingar.
1 inlägg • Sida 1 av 1
Lite frågor och funderingar.Jag är gravid i 4:de månaden jag har lite frågor kring mat osv.
De känns som att ja äter mkt onyttigt blir väl skräpmat nån gång då&då så som Mc Donnalds, pizza eller en ost&skink baguette om man glömt ta med mat till jobbet är detta farligt och kan skada bebisen i magen? (det är inte så ofta som de låter säg en gång varannan vecka eller något kanske inte ens de men ibland blir de mer, ibland mindre) Jag är ofta sugen på massa saker så som oboy, godis, choklad, glass osv.. de blir alltid oboy till frukost plus att man tar nån bit godis under dagen ex efter maten (de behöver inte vara mycket bara en liten bit elelr två), och på kvällarna händer de att man tar sig en tallrik glass eller ngt annat men inte så jätte ofta. coca-cola är en av favorit dryckerna men de blir bara på helgerna (inte alltid då heller) å kanske en 33cl burk max en gång i veckan. Är de bättre att dricka och äta ngt annat? jag är jätte rädd för att barnet kommer att ta skada av allt, om den inte redan gjort de! Jag tror att de farligaste är att ja använder otrivin menthol nässpray å har varit "beroende" av de i några år, har försökt med allt men de e de enda som hjälper, ja kan inte sova om nätterna om ja inte får ta de innan ja går och lägger mig, och nu har ja hört att de är farligt för fostret. Vad är de igentligen som kan hända om man äter å gör de här? Hur kan barnet ta skada? Man vill ju ha ett friskt barn, jag är jätterädd för att de ska födas med nått fel eller handikapp pga de ja stoppar i mig. Ja tänker ibland på att de finns dom som röker å dricker under graviditeten å de borde ju vara ännu farligare. Sen har ja en fråga till, vad är de som dom kollar upp under en UL undersökning? Är de någon mer som känner, eller är lika dan som jag? eller är alla nyttiga å tänker sig för när dom är gravida? Ja ätit fardig förpackad rökt skinka å så med till frukost är den farlig, ska man hellre köpa kokt skinka. Är de varmrökt man får äta men inte kallrökt? ja får panik snart på allt man ska å inte ska äta. När ja föddes så rökade min mamma å åt de hon ville äta under graviditeten, å de va nog många som gjorde så, för de fanns ingen som sa att de ska man äta, eller de ska man inte äta. Ja föddes ju helt frisk å min bror med och jag vet att de är många där ute som haft mammor som min mamma, för dom visste iget då. Då borde igentligen många mer av oss vara något "fel" på. När ja säger att de får ja inte äta till min killes mamma så undrar hon varför å tycker de e konstigt, men ja har ingen aning snälla hjälp mig!
1 inlägg • Sida 1 av 1
|