-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Lite nojig...Kan man få lite pepptalk? :)
10 inlägg • Sida 1 av 1
Lite nojig...Kan man få lite pepptalk? :)Hej!
Jag är ny här inne på minbebis.com Är i vecka 5+2 idag och har inte alls mycket symtom. Vet egentligen att det inte är nåt att noja sig för, men ändå. Det skulle kännas så bra om man kände nåt. Det jag känner är att jag kissar oftare än förut och att mina bröstvårtor är liiiiiiite ömma. (men det kan lika gärna bero på att jag känner efter på dem hela tiden Sen så sticker det till lite då och då nere i magen och jag är liksom "trött" i svanken. Nån mer som inte har några spec. symtom? eller nån som för all del bara kan lugna mig...? Hade mf i september och är orolig att få ett igen.
Re: Lite nojig...Kan man få lite pepptalk? :)Hej på dig! Och välkommen hit!
Jag hade precis som du väldigt lite symptom, typ inga förutom att tuttarna var ömma. Det behöver du nog inte oroa dig för, det är ju väldigt individuellt, och dessutom så blir det ju mer och mer hormoner så innan du vet ordet av så slår illamåendet till Grattis till ditt pluss och kommande bebis Kramkram
Re: Lite nojig...Kan man få lite pepptalk? :)Välkommen hit!
Jag hade inte heller några symtom i början och tyckte att det var skittråkigt. Det var ju precis som vanligt och jag hade svårt att få några känslor för pyret i magen. I vecka 7 började jag må illa och sen dess har det bara fortsatt. Jag kan fortfarande inte riktigt fästa mig vid pyret eftersom jag bara känner mig magsjuk. Ångrar lite såhär i efterhand att jag önskade mig massa symtom Du kan vara helt lugn! Alla får inte symtom och vissa får symtom lite senare helt enkelt
Re: Lite nojig...Kan man få lite pepptalk? :)Tack snälla för era lugnande kommentarer. Det lustiga är att jag kan läsa det flera gånger, samt fråga personer flera gånger om just detta, men ändå inte nöja mig. Eller, jag menar att, jag blir lugn en stund, men sen är tankarna där igen och mal på...
Jag är överlycklig över fröet i magen och om två veckor ska jag på tidigt VUL för att (förhoppningsvis) höra ett litet tickande hjärta!
Re: Lite nojig...Kan man få lite pepptalk? :)Jag vet hur det är, oavsett hur många gånger folk säger att det är normalt så kan man inte låta bli att oroa sig. Jag har exempelvis inte känt någon större växtvärk och detta har oroat mig något enormt.. Nu när jag hade svinont imorse så fick jag panik och trodde det var missfall men eftersom det gick över så antar jag att det bara var rejäl växtvärk. Så jag skippar gärna massa växtvärk
Re: Lite nojig...Kan man få lite pepptalk? :)Haha, ja, man slutar väl aldrig oroa sig. Är det inte det ena, så är det det andra
När bebis är ute så oroar man sig för det också, så
Re: Lite nojig...Kan man få lite pepptalk? :)hej hej och välkommen hit!
Jag hade inga symptom ALLS förens efter vecka 16-17 den här gången. Så det är nog inget att oroa sig över =) lycka till nu och passa på att njuta medans du är symtom fri =)
Re: Lite nojig...Kan man få lite pepptalk? :)Tack, snälla! Ja, jag ska åka till svärisarna nu och bli riktigt bortskämd över helgen. Extra nu när de vet våran hemlis
Jag känner som pirrande/stickande känsla nere i livmodern...är det nåt som har med "växtligheten" att göra tro?
Re: Lite nojig...Kan man få lite pepptalk? :)Grattis till plusset!! Och välkommen hit!
Försök att strunta i symtomen (inte så lätt dock, jag vet). Men det är ju så himla olika från person till person och graviditet till graviditet. Bara för att du har en massa symtom så behöver inte det vara enbart positivt, det vet jag av egen erfarenhet när fast fostret var dött i 2 v och jag började må illa i samma veva som det dött. Så försök att tänka positivt att det ska gå vägen. Alla har det så olika så jämför inte. Du har det som du har det och rätt som det är kanske du ligger där och spyr och förbannar dej själv att du ville ha tydliga symtom
Re: Lite nojig...Kan man få lite pepptalk? :)Haha, troligtvis är det så ja
10 inlägg • Sida 1 av 1
|