-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Lite tankar o funderingar..
8 inlägg • Sida 1 av 1
Lite tankar o funderingar..sitter här och tänker på framtiden o familj med allt vad det innebär.. i helgen fick jag veta att en kompis är gravid med sitt andra barn.. efter första försöket (första kom till första försöket med).. Jag gläds åt de visst men samtidigt visste jag när de skulle börja försöka att blir hon gravid kommer jag även känna sorg..
Det gjorde jag o jag grät.. vi har inte försökt så länge.. jag slutade med pillrena i maj.. började verkstan i juli o trodde att detta kommer lösa sig.. kommer bli gravid direkt.. det gick fyra månader.. inget hände. se var min sambo borta de två månaderna efter det just kring äl.. nu denna äl i december höll han sig hemma o vi har prickat rätt bra tycker jag.. mina tankar är negativa. Min magkänsla säger att det kommer ta ett bra tag innan vi blir gravida. varför skulle det ske denna gång liksom.. det nåt so säger mig att det kommer ta tid.. Jag hatar sånna här funderinga.r. har testat både det ena o det andra (naturpreparat) men denna månaden sa jag att jag skulle släppa allt sånt plus att inte sitta på minbebis o googla massor .. inte känna efter symtom osv.. det har gått ganska så bra fram tills efter äl.. då sitter man där igen.. o nu änr jag fick veta att en av mina bästa vänner är gravid igen... det känns tungt.. jag vet att det kommer stressa mig ÄNNU mer.. Alla ni som sitter här ... som har försökt längre än vi också.. visst är det så jäkla orättvist.. det blir ju inte direkt lättare att bli gravid när det tar tid.. ju fler månader det går dessto me stressad blir man.. alla säger att man inte ska tänka på det.. hehe säger jag tänk inte på färgen röd ..vad tänker du på då? nej just det.. jag har normal äl och mens.. aldrig vart några problem inte ens efter p-piller stopp efter många många års användande... Åh ... dessa tankar.. gjorde väl inte er dag precis med mina negativa tankar efter 5 riktiga försöket.. Men ni som fortsätter försöka.. hur gör ni för att inte tänka på det... nu när mn väl börjat försöka så ser man ju bebisar o gravidmagara överllat o alla säger att de blev gravida på första förösket.. kul för er! ha en fortsatt trevlig jul o vi ser fram emot ett mktb ra 2012 ok tjejer? Kramisar.. ![]() Dream as if you´ll live forever, Live as if you´ll die tomorrow. http://minbebis.com/blogg/lovestory/ kramisar
Re: Lite tankar o funderingar..Vi ska se fram emot ett väldigt bra 2012
Det finns ju inget vettigt motmedel mot perioden mellan äl-mens, och klart man inte kan koppla av när man längtar så. Hoppas att du får i dig lite lussebullar snart så du blir gladare! Så hoppas jag att vi inte ses i en bimtråd framöver snart då
Re: Lite tankar o funderingar..Vi har försökt i 1½ år nu.. tredje kuren med pergotime.. jag har lite bruna flytningar nu så jag antar att mensen kommer denna gången me. den smygstartar väl men är det inte konstigt att det kom ganska mkt blod i lördags en dag innan BIM och nu kommer det näst intill ingenting jag har inte ens trosskydd? jaja... när jag ringde en gång för ett år sen till KK där jag bor så sa jag att jag skulle vilja göra en undersökning av äggledarna men då sa hon att det gär man inte förrän man försökt i ett år.. då svarade jag att det var ju ett helt halvår kvar dit. Då sa hon att du ska se att inom ett halvår är du gravid. Det blev jag ju inte men det gav mig perspektiv och hopp.. att om jag bara kunde se mig själv gravid om ett halvår så var ju det ganska bra det skulle det vara värt. Så kanske du me ska tänka.. inte månad för månad för då blir man så ledsen varje gång, utan kanske sätta ett litet kryss i almanackan om ett halvår och sikta på att tills dess är du gravid. Om du sen inte är det så får du ju hjälp då iaf. Jag vet inte om detta hjälpte dig alls men jag har ju själv levt på hoppet så länge nu och att plåga sig själv vid varje mens är inte värdigt. Hoppas att 2012 blir ditt år, och mitt me:P
God fortsättning
Re: Lite tankar o funderingar..hej tack för era gulliga svar. har jobbat (jobbar i butik) idag o haft annat att tänka på så det känns skönt. dock kan man inte helt glömmabort dessa tankar även i stressiga stunder tyvrr..
muschi..hur går det för er.. har ni fått göra en utredning? ser att ni har barn på 4 år eller? hur lång tid tog det för er med första.. man vill ju egentligen bara veta att man kan få barn.. när ens kompisar blir gravida på direkten blir man stressad o tänker att d e nåt fel på en.. tänk om man inte kan få barn alls.. slösa bort massa tid.. det är hemskt o vänta 1 år innan de undersöker en.. för sen kan det ju ta ytterligare ett år eller mer innan man lyckas få sitt plus. e på bättre humör nu men kan inte hjälpa att man tänker sånna här tankar innan bim varför skulle det lyckas nu liksom.. kul att man ibland läser roliga solskenshistorier här på minbebis så man får lite hopp=) ![]() Dream as if you´ll live forever, Live as if you´ll die tomorrow. http://minbebis.com/blogg/lovestory/ kramisar
Re: Lite tankar o funderingar..Jag vet hur det känns, vi har försökt sedan Mars.
Min krånglade hela Augusti och Oktober - ingen mens alls, räknar inte de två månaderna..... vi hade även glidmedel och det gör det svårare:( Egentligen bara 2: a försöket utan att ha något, som kan förminska chanserna, men vist är det jätte jobbigt. Hade ägglossning för 6 dagar sedan och känner ingenting särskilt:( Men bring on 2012 alltid velat bli gravid i Mars för då har man en liten bebbe till jul
Re: Lite tankar o funderingar..Hej heidimariajohanna... vi har gjort en utredning på så vis att jag har gjort en äggledarespolnig samt spermieanalys till gubben. båda var bra men i Augusti blev jag diagnostiserad med endometrios, två månader senare fick jag även veta att jag har en "släng av PCO". och det är därför jag inte blivit gravid och jag vet inte heller om jag kan bli det igen:(. Jag blev gravid direkt efter p-piller med min son men sen gjorde jag det fatala misstaget att inte använda hormonpreparat utan kopparspiral. hade jag valt hormonpreparat från början så kanske jag inte hade haft så långt utvecklad endo nu. men det är bara spekulationer.
ett tips som jag försökt hålla dessa månader som vi försökt är att ta det per halvår. att tänka att om ett halvår kommer jag nog vara gravid och otroligt glad. det har inte gjort mig gravid¨men på senare tid har det gjort mig mindre besatt. Nu orkar jag inte hålla på mer jag ska sluta ha mens ett tag och hoppas att det kanske läker mig lite inuti. Men mina förhoppningar är små och jag är inte särsklit positiv inställt. Men lycka till och hoppas att det snart blir en bebbe
Re: Lite tankar o funderingar..såg precis att jag redan skrivit det där om halvårs perspektivet. ursäkta mig du får bortse från det annars blir det tjatigt:)
Re: Lite tankar o funderingar..muschi.. ingen fara=)
okej.. har du oreglebunden mens o äl då... för det är la det som kan vara baksidan av pcos? endometrios..... hur har du märkt av det.. har du väldigt menssmärtor osv..= man är ju räddd att det skulle vara nåt sånt man har fasdt man inte vet om det.. men har alla fall regelbunden äl och mens.... det är ju ett steg i rätt riktning alla fall.... har ju tänkt att om man nån gång skulle nehöva göra en undersökning så hoppas jag att de hittar nåt fel på en som går att åtgärda än att de säger att allt är perfekt.. för då undrar man ju va fasiken man inte blir gravid av... det är så många idag som har problem med att bli gravida ... ivssa läser man att det tar sig direkt (som min kmpis.. båda graviditeterna direkt på första försöket o har inte ens myst speciellt mkt kring äl) o andra tar det sig med svårigheter.. idag är dock sjukvården så bra så i de flesta fall kan man lyckas lösa det ändå... så än finns det hopp... josefina... det är frustrerande.. om det inte tar sig innan juni så får ni alla fall en utredning.. det är ju ett steg i rätt riktning.. önskar alla kunde bli gravida direkt.. har sett en mmkt bra dokumentär. .the great spermrace.. när jag såg den (sett den tre ggr) då känner man sig hoppfull ocjh man känne rsig mindre stressad för i den förstår man verkligen vilken komplicerad process det är att bli gravid egentligen.... då förstår man efteråt liksom att det inte bara är att ha sex o vips är man gravid..se den mkt bra! det finns ett mkt bra glidmedel som heter preseed har jag läst.. som hjälper spermierna..använda det sitället för vanligt som dödar spermierna istället.. ett tips ... styrkekramar itll er allihop..2012 kommer bli ett bra år jag känner det på mig! ![]() Dream as if you´ll live forever, Live as if you´ll die tomorrow. http://minbebis.com/blogg/lovestory/ kramisar
8 inlägg • Sida 1 av 1
|