-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Lite tips på danska namn :)
6 inlägg • Sida 1 av 1
Lite tips på danska namn :)Hej hej
Det är så tokigt för jag har under hela mitt liv bestämt mig för att mina barna ska heta julia och lucas. Men nu när det är på riktigt så känns det inte alls så. Dessutom är pappan till barnet dansk så ni kanska har lite roliga ideer på danska namn? Tack för goa förslag Anna
Re: Lite tips på danska namn :)Min lillasyster heter Lone. Efter en dansk skådespelerska. Jag tycker det är jätte vackert.
Re: Lite tips på danska namn :)Hejsan,
Va roligt, min man är också dansk och jag är helt inne på danska namn. Har dock ej hittat något pojknamn som jag fastnat för men Lykke är ett tjejnamn som jag gillar jätte mkt! Min man gillar det inte alla lika mkt så det lutar nog åt det som ett andra namn om det blir en flicka. Men vi får väl, om inte annat så blir ett dansk efternamn!
Re: Lite tips på danska namn :)Oj, vilken gammal tråd. Min man ær också dansk men vi har hittat ett namn som funkar på de flesta språken.
Typiska danska flicknamn ær tex: *Line *Camilla *June *Jette *Cristina *Lea *Liv *Cacilie *Lærke *Malene *Mie *Penille *Thilde Før en pojke: *Lucas *Rasmus *Nikolaj *Nichlas *Morten *Mikkel *Martin *Mads *Caspar *Chris *Henrik *Jacob *Johann Lycka till! Re: Lite tips på danska namn :)Gammal tråd som tål att upplivas igen
Jag har dansk sambo och vi bor i Danmark. Själv kommer jag från Finland och är finlandssvensk. Så vi ska hitta ett namn som fungerar i på danska, svenska och finska. Inte så lätt http://www.baby-navne.dk/populaere-navne/
Re: Lite tips på danska namn :)Viggo är ett jättefint dansk pojknamn...
Ann-christin är ett jättefint tjejnamn...
6 inlägg • Sida 1 av 1
|