-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Livet med december bebisarRe: Livet med december bebisarHär kommer en bild på Theo och storebror Oliver! (Tror ni mamma gillar turkost?)
Re: Livet med december bebisar67d: fina små barn ni har
Har har vi inte haft sex, jag slutade blöda förra veckan och tänkte vänta med sexandet tills muffen är besiktigad hos bm lillan har förmodligen åkt på RS virus så vi har det lite bökigt här hemma nu
Re: Livet med december bebisar67d: Vilka sötisar!
Hör har det inte heller blivit något sexande. Har fortfarande lite avslag till och från. Inne på sjunde veckan nu så det börjar kännas som det räcker Här har storasyster dragit på sig en förkylning så vi får se hur länge den lilla klarar sig Gellis: hur har det gått med RS? Har ni behövt söka vård för det? Håler tummarna för att hon ska piggna till snart. Inte kul alls när de små blir förkylda Annars rullar det på här hemma. Har den stora på dagis 5 tim/dag, tre dagar i veckan. På dessa timmar tror man att man ska hinna med hur mycket som helst, men icke! Den lilla håller en sysselsatt Fler bebisar med hormonplitor? Här är det hur mycket som helst vissa dagar, inte så kul, men det lägger väl sig snart förhoppningsvis.
Re: Livet med december bebisarMin skrutta har också hormonplitor, jättemycket.. Hela ansikter och ner över vröstet. Och så har hon milier på näsan.. Hoppas d lägger sig snart o att hon blir lika mjuk o len igen..
Mitt avslag slutade vara blodigt efter en månad... Sen har d varit som fllytningar, men vi hade kondom så då e d väl ok? Ska pp efterkontroll i slutet av februari, o tycker d var så lång tid.. Sen ville ju min sambo inte ha så mycke sex alls under graviditeten.. Bm gav oss ju till o med sexförbud i 7 veckor onnan d konstaterades att moderkakan satt där den skulle... För övrigt har jag slutat ta upp skruttan varje gång hon vaknar på nätterna.. Har alltid förut antagit att hon e hungig, men nu går jag upp o klappar på henne o tröstar lite.. Går o lägger mig o släcker lampan och 7 gånger av 10 somnar hon om... Vi har bara en 160 säng o vill inte gärna att hon ska bara vilja sova i vår säng o vägra spjälsängen... Samtidigt e d så mysigt att ha henne i sängen... Men e d för tidigt att träna henne att sova sjölv? Behöver hon tryggheten att ligga mellan oss? Och en fråga till er med erfarenhet... Vad anser ni om nappens vara eller icke vara oå natten?
Re: Livet med december bebisarJag har fortfarande avsag med blod i till och från. känner mig lite ofräsch med det så då känns det bättre att vänta tills det slutat
Min lilla äter var sover 3-5 timmar i sträck på natten men henne går det inte att somna om utan att hon får amma. Det är väl olika det där hos de små hur länge de kan sova utan att äta på natten. När min äldsta dotter var fem veckor soc hon en hel natt första gången och det rörde sig om 7-8 timmar Angående napp på natten har vi använt det på den stora och nu även på den lilla. För mig har det känts skönt att kunna "ta till något" förutom tutten om de har stort sugbehov och ligger och suttar på allt som kommer i deras närhet vilket mina töser har
Re: Livet med december bebisarCatz: Båda sönerna äter ersättning. Storebor sov hela nätter från att han var 8 veckor (Mellan 8-11timmar). Lillebror sover max 6 timmar i ett, oftast mellan 3-4 så jag tror inte det har med ersättning att göra. Beror nog mer på hur mycket dom äter oberoende på bröstmjölk eller ersättning.
Re: Livet med december bebisar
Hahaha det låter som hemma hos oss Dom har tagit RS virus prov nu och det visade sig att det inte var det, men vad det än är så har det varit skit jobbigt och vi har varit inlagda mellan lör-sön. Nu efter massa adrenalin, nezeril och alvedon så är hon på bättringsvägar. Angående napp så har jag sedan tidigare ett napp barn och en napp vägrare, jag säger så här än så länge har vi inte gett upp våra försök med napp för Evilinas del jag vill verkligen inte vara männsklig napp igen. Mellan tjejen har sovit i egen säng sedan hon var 6 veckor medans stora tjejen har sovit med oss fram tills för 3 veckor sedan (hon fyllde 3 i okt). bvc sa en smart sak angående samsova eller ej, hon bad mig tänka efter hur vi ville som vuxna ville leva. Vi vka börja öva E att sova själv när hon blivit frisk eftersom jag känner att jag behöver all sömn jag kan få.
Re: Livet med december bebisarMan får så mycket "goda råd" av folk så man blir helt snurrig.. Både om napp och det här med att sova själv eller inte.. Nu börjar d kännas bättre när det har gått en tid och man känner sitt barn och känner sig tryggare i rollen som mamma...
Hur ofta bajar era små? I början var det 4-5 gånger om dagen hör. Men den senaste veckan har hon börjat med att bajsa 1 gång varannan dag och då e d ett jättelass..
Re: Livet med december bebisarE Maria: Ja, många goda råd blir det
Angående samsovning så somnar den lilla i sin säng, när hon vaknar och är hungrig tar jag över henne till min säng och ammar henne och lägger sedan över henne i sin säng igen. Dock händer det att jag ibland somnar om innan jag hinner skrida min plan till verket och lägga över henne Gjorde likadant med vår stora de första fem veckorna när jag ammade. Sedan sov hon hela nätterna i egen säng från hon var ca två månader och har gjort så mestadels därefter. Hon går in till oss om hon vaknar på nätterna. Har dock haft perioder när hon absolut inte vill sova i sin säng eller somna själv så då har hon sovit hos oss.
Re: Livet med december bebisarInatt slog Hedvig rekord i sömn.. Ammade ca 23... Sen vaknade hon o var ledsen vid 1 tiden o jag tog henne till vår säng för att amma.. Men innan jag fått ordning på kuddar o annat så somnade hon om.. Jaja tänkte jag o lät henne ligga bredvid mig i vår säng.. Somnade om o vaknade av hennes joller halv 6 på morgonen..så ca 6 timmar utan att amma... Jag ammade o så somnade vi om o sov i 2 timmar till
|