Hejsan!
Idag är det v. 26 exakt för mig (detta e min
första graviditet), och idag när jag stog o duschade så ville jag känna efter inne "där nere", och det kändes helt annorlunda idag än vad det någonsin gjort på mig i hela mitt liv förut, först tänkte jag "vad mjukt det känns" och sen när jag kände där längst upp på livmodertappen så var den jättemjuk och lite öppen!!!! Asså inte JÄTTEöppen, men den brukar va hårdare än så här som idag, och det går inte att få in något ALLS där! det e som nåt hål som e så litet som en nål annars typ, och IDAG kunde jag få in toppen av pekfingret där t.o.m, typ 1 eller ½ cm, sen tog det stopp, så kunde inte få in mer typ, men ville inte känna där inne precis för det känns ju obehagligt o läskigt..... jag blev så himla orolig att jag fick tårar i ögonen o oroade mig jättemkt för att något står fel till me lill-bebisen.... så jag ringde på en gång till min man, och han sa att jag ska göra mig klar så åker vi till barnmorskan.
Sen kom vi dit, och jag sa till en barnmorska exakt vad som hänt, och hon ba "har du varit gravid förut?" och jag sa NEJ, o att detta e min första graviditet, då blev hon lite chockad o sa typ "o du känner inga smärtor i magen eller sammandragningar?" och nej sa jag då, för jag har inte känt något sånt alls....utan det enda e ju livmodertappen som e lite "öppen & mjuk".... och hon verka så chockad som att hon ALDRIG hört nåt liknande o inte fattar varför det skulle vara så, sen sa hon att jag skulle gå o prata med min egen barnmorska som var där, så då gjorde jag det, och hon va ju ÄNNU mer chockad...hon verka inte tro på mig nästan, och sa "men det är ju väldigt svårt att känna med fingrarna, jag kan inte ens känna det nästan på mig själv"...hon liksom stirrade på mig och fatta inte någonting hur det kan va så utan att jag har värk eller sammandragningar o hon sa ständigt "e du verkligen säker på att du känt det?"..... så sen sa hon "ja åk till förlossningen! eller vill du jag ska känna på dig?"
så då bad jag henne göra det, så det gjorde hon, och hon försökte känna efter men det va lite svårt att nå sa hon...men till slut sa hon "nääe jag får inte ens in något av mitt finger! du är inte öppen någonting!" .... hon fattade inte "vad jag kan ha känt.."... så det kändes ba meningslöst att säga joo jo jo hela tiden, så jag gick därifrån o ba acceptera vad hon sagt, men JAG VET vad jag har känt! så fort jag kom hem så kände jag det igen!!! och det var superlätt att känna det! jag har korta fingrar, och det går ändå..... jag är 100% säker!!
vill bara att någon ska veta varför och säga anledningen till mig!
istället för att gå runt o undra & höra "nej du kan inte ha känt det.."
så imorgon får jag väl åka till sjukhuset o kolla.... kanske dom är bättre....för fattar verkligen inte hur hon inte kunde känna det som jag känt, eller veta liknande saker......
har någon här någon som helst aning?! SNÄLLA HJÄLP om ni vet något om detta eller så... skulle bli väldigt tacksam.. =)
// Orolig 18-åring...........