Marina

Hej Martina! Jag tycker inte att du ska oroa dig för att ett mätvä...

Fråga BVC

Ljusrosa vattnig flytning på papret?!

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Ljusrosa vattnig flytning på papret?!

Inläggav FLS 19 jan 2011, 17:08

Jag är på bim +4 och har fortfarande inte fått någon mens. Fick negativt på bim +1 och har sedan dess inte vågat testa - inväntar mensen (som den pessimist jag är) istället.

Idag gick jag på toaletten när jag kom hem från mitt jobb, kissade och torkade mig men till min stora förvåning så var där något väldigt väldigt ljust rosa på papret - inte mycket vara lite. Det såg typ ut som att kisset hade varit rosa. Vattnig och väldigt ljus alltså. Riktigt ovetandes om vad detta var så gick jag och satte mig i soffan och funderade, så började det...kissig hela tiden...sprang in på toa och nästan krystade för att få ut mensen - då jag trodde att detta kanske skulle vara en början på den...men ingenting har hänt..absolut inga spår utav den ljusaljusa flytning.

Någon som känner igen detta och i vilket samband? =/
FLS
Alltid online

Re: Ljusrosa vattnig flytning på papret?!

Inläggav FLS 19 jan 2011, 17:15

pappret* förlåt... haha
FLS
Alltid online

Inläggav soffilina 19 jan 2011, 20:49

du har inte åkt på en urinvägsinfektion?
om du har trängningar och har lite blodblandat kiss kanske på pappret?

har du ont när du kissar? känner du av urinblåsan?

man kan ju få rosa flytning i början av en graviditet, men du får annars ta ett test om några dagar å kolla.

men det kan ju vara en UVI om du är besvärad av blåsan...
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav nikimilia 20 jan 2011, 08:46

Heej! Jag hade exakt samma som dig igår när jag var på toaletten och kissade. Var en dag efter bim så hoppades verkligen den här gången. Men torkade mig och då såg jag den ljusrosa vattniga flytningen. Trodde verkligen mensen skulle börja efteråt men nu imorse Ingenting! Hade bim i förrgår och min mens är alltid punktlig och håller igång exakt i fem dagar. Så nu hoppas man fortfarande! Har du testat dig än? :)
nikimilia
Nykomling

< Återgå till Gravid forum

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm