Madeleine Kil...

Det är vanligt med tryck nedåt och du anger orsaken själv. Det har...

Barnmorskan

Lös avföring

Allt om den nyfödda bebisen, först tiden hemma, amning & flaskmatning.

Lös avföring

Inläggav thehan 19 jan 2012, 11:32

Hej, vår dotter är nu fem dagar gammal. Amningen har kommit igång fint och hon har inga problem där. Dock verkar hennes bajs vara lite väl löst sedan den mogna mjölken rann till. För att förtydliga: på bb hann hon få ur sig krämigt grynigt gult, nu är det typ mycket vattnigare. Vi ringde vårdguiden och de fick det att låta som att det var farligt för hon kunde bli uttorkad. Dock är hon allmänt pigg och äter som sagt friskt. Bajsar inte jätteofta heller. Men finns det nån annan här som observerat samma sak hos sin nyfödda? Min intuition säger mig nämligen att hon inte är i fara vilket förvirrar lite. Ska man avvakta lite bara kanske?
Bild
Fluffs döptes magen till efter att jag råkat trilla på sängen och sambon kom springandes och sa - akta Fluffs! :)
Användarvisningsbild
thehan
Stammis

BF: 120108
Status: Väntar första barnet

Re: Lös avföring

Inläggav Nelia 19 jan 2012, 14:04

Mina barn har haft alla möjliga sorters avföringar, gryniga, vattniga, slemmiga, you name it.

Gå på allmäntillståndet tycker jag. Äter hon bra, är pigg och glad så behöver du nog inte oroa dig. Märker du något annat så kan du ju ringa bvc, de kanske kan ordna en akuttid på vc åt er i så fall, så ni slipper sitta bland folk på drop in osv...
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online

Status: Sambo och mamma till två

Inläggav Nelia 19 jan 2012, 14:05

Men, värt att tänka på är att det kan gå väldigt fort för små barn om de blir uttorkade, så var lite uppmärksamma nu i början om det fortsätter vara vattnigt.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online

Status: Sambo och mamma till två

Inläggav naellie 19 jan 2012, 16:11

Jo, jag tyckte bajset ändrade både form och konsistens väldigt mkt där i början. Nästan från dag till dag. Svart, grönt, gult, gryningt, senapssplash.... Det var väldigt löst ett tag. Det liksom sprutade ut i hela blöjan. Ammar hon ordentligt så borde hon ju få i sig bra med vätska, men visst ska man vara försiktig...
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

< Återgå till Nyfödd, amning & flaskmatning

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm