-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Lyckad graviditet efter upprepade missfall?
37 inlägg • Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Lyckad graviditet efter upprepade missfall?Ja, då får jag börja leta hus
Ja det känns skönt att veta att vi får hjälpa under nästa graviditet. Hoppas bara att dom håller det som säger. Annars ska jag gå till gyn och vända den upp och ner! Kram!
Re: Lyckad graviditet efter upprepade missfall?Hej alla och hej mullew
Vi har fått remiss till genetisk utredning nu, känns skönt. Ska lämna blodprov nästa vecka! Det var inte lätt att få till en sådan remiss, men skönt att de var snälla och vill hjälpa oss! 2 st MF, 1 st MA.
Jag har en balanserad translokation (genetiskt fel) mellan kromosomerna 4q;17q. Liten mirakeltjej född 2011-12-25.
Re: Lyckad graviditet efter upprepade missfall?Hej Gravidis2009!
Vad härligt att höra! =) Har ni gått och sökt privat eller genom den vanliga sjukvården? Är en genetisk utredning annorlunda ifrån den vanliga utredningen man kan få?
Re: Lyckad graviditet efter upprepade missfall?Det är privat, det var egentligen inte standard att ett par som oss fick gå vidare för genetisk utredning, men jag hade mina kontakter så det gick vägen
Så det är väldigt snabbt o enkelt gjort, inte alls som när man börjar titta på spermiekvalité o ägg och sådär. Utan bara ett vanligt blodprov! Ser att du påbörjat utredning, hur går det? 2 st MF, 1 st MA.
Jag har en balanserad translokation (genetiskt fel) mellan kromosomerna 4q;17q. Liten mirakeltjej född 2011-12-25.
Re: Lyckad graviditet efter upprepade missfall?Gravidis2009:
Vad skönt att dom hjälper er ändå! Du har ju ändå haft 3 mf/ma och då tycker jag att man ska få hjälp även fast inte alla är dokumenterade på gyn. Hur lång tid tar det innan ni får provsvaren? Vi väntar och väntar här hemma...var och lämnade 11 rör blod :p den 1 februari...så nu är det inom 3 veckor ska dom höra av sig. Nervöst...vill typ inte veta fast ändå vill jag det, blandade känslor!
Re: Lyckad graviditet efter upprepade missfall?Tack madddee!!
Det tar nog några veckor att få svar, det dumma var att min man fick lämna nytt idag då de hade tagit i fel rör förra veckan... som att sådant OCKSÅ måste gå fel *suckar* men nu är det lämnat igen och nu kan vi bara vänta. Däremot sitter jag med en utebliven mens, bruna flytningar/pyttesmå rosa blödningar men neg test. Mensen har ALDRIG krånglat!! Fattar ingenting... hugger/värker på vänstra sidan av livmodern och har gjort i flera dagar typ 1-2 ggr/dag. skulle haft mens i onsdags... brösten värker sedan flera dagar tillbaka. Mensen dyker säkert upp, den vill bara luras! 2 st MF, 1 st MA.
37 inlägg • Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
|