Madeleine Kil...

Det är en fråga som jag inte kan svara på. Du bör kontakta arbets-...

Barnmorskan

*Lycklig*

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

*Lycklig*

Inläggav gittan 02 feb 2012, 14:15

Ja.. då är ÄNTLIGEN knodden kommen till världen..En liten kille tittade ut för 2 veckor sedan imorrn.. 2012-01-20 kl 15:48.. väldig omställning.. men såååååå lycklig!! :) Förlossningen gick bra tycker jag.. helt otroligt häftig resa att uppleva!! Andades lustgasen i fem min ca.. men då man inte varit lullig på 9 månader så tyckte jag bara det var obehagligt.. så körde utan smärtlindring! ville hellre ha kontroll över kroppen och låta den få sköta det hela... ja som sagt.. häftigt!! :) och än har jag inte sagt aldrig mer. :)
gittan
Stammis

Re: *Lycklig*

Inläggav emzzan 02 feb 2012, 14:35

Så härligt det låter!! Längtar också efter vår lilla pojke! Stort grattis :D
emzzan
Stammis

BF: 120521
Status: Lyckligt gravid :)

Inläggav sverige88 02 feb 2012, 15:40

Grattis grattis grattis !!!!!:)
Åh nu vill jag träffa min bebis !! är i vecka 37 på lördag =)
Så de gjorde inte fruktansvärt ont ?? eller hur upplevde du det?
Vart du illamående av lustgasen ?
sverige88
Nykomling

Inläggav gittan 02 feb 2012, 16:10

Alltså visst kändes det.. det går inte att sticka under stolen med! Men så länge man andas rätt.. slappnar av RIKTIGT mellan värkarna och låter kroppen få sköta det.. och att man inte spänner emot så tycker iaf jag att det var en uthärdlig smärta ändå..
Nä jag mådde inte illa av lustgasen.. var bara att jag tyckte det kändes så obehagligt att känna sig små lullig... oxå tyckte jag att jag tappade kontrollen lite... ville köra så naturligt som möjligt.
Och som sagt... det är så häftigt att gå igenom... och på det bb jag födde så var det helt underbar personal oxå! Och direkt då bebisen är ute.. så POFF känns det ingenting längre.. helt otroligt!!
gittan
Stammis

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm