-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
MA?
23 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Re: MA?Tack allihop för gratulationerna, tror inte att det helt sjunkit in ännu. Är svårt att glädja sig för tillfället för jag oroar mig så mkt att ngt ska hända. Innan allt det här var jag inte orolig alls.
Creadiem, de gjorde VUL och konstaterade MA, eller ofostrig graviditet. Men en vecka efter det på mitt tilltjatade VUL så fanns det ett levande foster därinne. Så de hade väl räknat väldigt fel trots att de visste att min menscykel kunde ha varit längre än normalt. Men efter 2 VUL och 2 läkare som säger att det är kört så fanns det ju inget som helst hopp kvar. Enda anledningen att jag ville göra ett till VUL innan skrapningen var för att förhindra irrationella tankar efteråt. Vet hur viktigt det är att vara helt övertygad själv, oavsett vad läkare säger. Det orsakade 2 veckor av hemska mardrömmar och dagliga tårar, vi som försökt i 2 år för att bli gravida. Men det som påverkar mig mest nu med den här händelsen är just att jag inte kan slappna av. Den oro jag bär på nu hade inte existerat om läkarna bara hade kunnat avvakta lite och inte skrika MA vid ett tidigt VUL. Men i slutändan så är vi ju såklart väldigt lyckliga, trots den där skuggan som hänger över mig nu. På onsdag ska vi på frejasamtal och onsdagen efter det blir det ett nytt VUL. 2 änglabarn -95, -01
MF feb -00 (v.13) 3 friska barn -96, -03, 11
Re: MA?Gracelin förstår din oro och glädje.... Jag kan inte förstå att läkarna missar en sådan sak, det är ju helt sjukt rent utsagt. Du borde definitivt anmälla det. Grattis ännu en gång och ta hand om dig
MF: 8/10 -10 (v.8+4)
Re: MA?Gracelin: Jag fick oxå fel besked av läkaren vid första undersökningen när jag var gravid med min dotter. Hon sa att det var ofostrig graviditet, då hon bara såg en tom hinnsäck. Efter att ha gråtit nästan hela helgen, ringer hon och säger att mitt hcg stigit, så det kanske är en vanlig graviditet, vi får väl vänta och se.
Två veckor senare fick jag komma på vul igen, och då fanns det ett foster med hjärtslag. Blev så arg på henne, som helt säkert sagt att det var missfall. Jag fick gå och oroa mig i onödan Det fick mig att fundera på om dom haft fel gången innan, då jag oxå fick domen ofostrig graviditet och fick piller för att få ut det. Då kollade dom inte hcg, utan sa bara att det var missfall. Så funderingarna finns ju om det kanske inte alls var det, utan var för tidigt för att se. Vid nästa graviditet kommer jag att kräva flera vul och provtagningar om dom säger att det är ma eller ofostrig graviditet. Vad bra att du stod på dig, och grattis till den lilla där inne
23 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
|