-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
MA med infektion - när gravid efteråt?
3 inlägg • Sida 1 av 1
MA med infektion - när gravid efteråt?Råkade visst skriva min förra tråd inne på missfall, trodde jag var här inne...
Iaf, jag fick MA i v 9 (fostret dött i v 7) för snart 2 veckor sedan men inget ville komma ut tydligen. Inte ens med tabletter (Sytotec) så det slutade med att jag fick fruktansvärt ont och hög feber i fredags och blev inlagd och skrapad i helgen. Visade sej självklart att det var en infektion i livmodern så jag har fått en hel del antibiotika nu och hoppas på att det går åt rätt håll. Läkaren som utförde skrapningen sa att jag inte fick bli gravid på 2-3 månader och det känns så himla tråkig. Vill ju inte behöva vänta så länge. Allt bara raserades. Tyckte 4-7 veckor innan mensen skulle komma tillbaka efter mitt MA var långt innan jag fick reda på detta med infektionen. 2-3 månader är ju jättelångt känns det som nu när jag vill så gärna. Hur länge efter skrapningen fick ni ont av minsta lilla ansträngning? Kan inte göra nåt nästan utan att få ont och är sjukskriven i 3 veckor. Hoppas läkeprocessen går fort!! Frustrerande detta! Så ni här inne som råkat ut för infektion i livmodern efter MA/MF, hur länge väntade ni innan ni började försöka igen? Hur många försök tog det innan ni lyckades?
Re: MA med infektion - när gravid efteråt?Hej!
Fy vad hemskt. Bara missfallet i sig och sen en infektion på det Jag har ingen erfarenhet alls men för din egen hälsas skull (och kanske nästa barn) borde du kanske lyssna på läkaren och vänta 2-3 månader? Det kan ju heller inte vara bra för ett befruktat ägg om livmodern är infekterad? Det kanske inte är dåligt heller men kan knappast vara positivt.. Flum, flum.. Det jag vill komma fram till är att du borde tänka på din hälsa! Önskar dig all lycka till och det kommer säkert gå snabbt sen!
Re: MA med infektion - när gravid efteråt?Var inne på återkoll för en vecka sedan så då var allting ute. Fanns varken blod eller ngt var kvar så det hade läkt bra. Skönt!
Men vi får inte ha sex på 5 veckor, 4 veckor nu Bara att hoppas att mensen kommer som den ska nu med. Skulle inte förvåna mej om den ska krånga. Fast funderar på om jag kanske inte har ÄL typ nu. Ökade flytningar (mysig info) och lite ägglossningskänsla så jag håller tummarna för det och att livmodern är så ren nu så att det tar sej på första försöket i slutet av november.
3 inlägg • Sida 1 av 1
|