Marina

Hej! Det är helt normalt att ett spädbarn har magknip dom 3-4 förs...

Fråga BVC

MA med infektion - när gravid efteråt?

Nytt försök efter missfall.

MA med infektion - när gravid efteråt?

Inläggav stajners 27 sep 2010, 16:23

Råkade visst skriva min förra tråd inne på missfall, trodde jag var här inne...

Iaf, jag fick MA i v 9 (fostret dött i v 7) för snart 2 veckor sedan men inget ville komma ut tydligen. Inte ens med tabletter (Sytotec) så det slutade med att jag fick fruktansvärt ont och hög feber i fredags och blev inlagd och skrapad i helgen. Visade sej självklart att det var en infektion i livmodern så jag har fått en hel del antibiotika nu och hoppas på att det går åt rätt håll.
Läkaren som utförde skrapningen sa att jag inte fick bli gravid på 2-3 månader och det känns så himla tråkig. Vill ju inte behöva vänta så länge. Allt bara raserades. Tyckte 4-7 veckor innan mensen skulle komma tillbaka efter mitt MA var långt innan jag fick reda på detta med infektionen. 2-3 månader är ju jättelångt känns det som nu när jag vill så gärna.

Hur länge efter skrapningen fick ni ont av minsta lilla ansträngning? Kan inte göra nåt nästan utan att få ont och är sjukskriven i 3 veckor. Hoppas läkeprocessen går fort!! Frustrerande detta!

Så ni här inne som råkat ut för infektion i livmodern efter MA/MF, hur länge väntade ni innan ni började försöka igen? Hur många försök tog det innan ni lyckades?
Bild Bild Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Re: MA med infektion - när gravid efteråt?

Inläggav MariaTheres 05 okt 2010, 20:26

Hej!

Fy vad hemskt. Bara missfallet i sig och sen en infektion på det :(

Jag har ingen erfarenhet alls men för din egen hälsas skull (och kanske nästa barn) borde du kanske lyssna på läkaren och vänta 2-3 månader? Det kan ju heller inte vara bra för ett befruktat ägg om livmodern är infekterad? Det kanske inte är dåligt heller men kan knappast vara positivt.. Flum, flum.. Det jag vill komma fram till är att du borde tänka på din hälsa! :)

Önskar dig all lycka till och det kommer säkert gå snabbt sen! :)
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

BF: 100602
Status: Mamma till världens finaste gos!

Re: MA med infektion - när gravid efteråt?

Inläggav stajners 11 okt 2010, 16:24

Var inne på återkoll för en vecka sedan så då var allting ute. Fanns varken blod eller ngt var kvar så det hade läkt bra. Skönt!
Men vi får inte ha sex på 5 veckor, 4 veckor nu :) , pga infektionsrisken och inte bli gravida inom 2 månader. Så då var det väldigt viktigt att ha kondom så jag inte blir gravid innan dessa månader. Blir till att hålla ut helt enkelt...jobbigt när man är sugen på att ha sex bara :oops:
Bara att hoppas att mensen kommer som den ska nu med. Skulle inte förvåna mej om den ska krånga. Fast funderar på om jag kanske inte har ÄL typ nu. Ökade flytningar (mysig info) och lite ägglossningskänsla så jag håller tummarna för det och att livmodern är så ren nu så att det tar sej på första försöket i slutet av november.
Bild Bild Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

< Återgå till Gravid efter missfall

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm