-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
MA v17 - när kommer ägglossningen igång?
8 inlägg • Sida 1 av 1
MA v17 - när kommer ägglossningen igång?Hej alla!
Som rubriken antyder, så fick jag för två veckor sedan MA i vecka 16+6 efter en lyckad(?!)ivf. Fostret (en liten, liten pojke som dött ca v14) kom ut av sig själv, men jag blev skrapad dagen efter. Jag undrar om någon har liknande erfarenheter och när er ägglossning/mens kom igång. Har bara lite brun flytning kvar och gravtestet är i stort sett negativt. Hoppas på svar
Re: MA v17 - när kommer ägglossningen igång?Beklagar ditt MA. Jag hade ett i v 12, men då fanns inget foster. Det hade dött så väldigt tidigt. Men min läkare då sa att kroppen kommer igång väldigt snabbt igen. Jag visade positivt på gravtest i ca 3 veckor. Men mensen kom igen typ 5 veckor efter allt kom ut. Och i normala fall så har man ju ägglossning före mens, vilket skulle betyda at jag hade ägglossning ca 3 veckor efter missfallet..,
Det är nog väldigt olika, men det vanliga är att kroppen tickar igång snabbt igen. Hoppas ni får det att funka igen när ni är redo..
Re: MA v17 - när kommer ägglossningen igång?Hej E Maria!
Tack så mycket för ditt svar, tråkigt att du haft en liknande upplevelse! Jag testar (billiga stickor.....) varje dag nu, både grav och äl och hoppas det ska bli "normalt" så fort som möjligt. Hörs ju lovande det du skriver! Ser att du är gravid igen, grattis! Hur många månader gick det emellan? Är du nervös den här gången, eller kan du njuta av att vara gravid? Tror att jag skulle vara hemskt nojjig, men vill hemskt gärna ha ett litet barn med min nye man. Kram och lycka till!
Re: MA v17 - när kommer ägglossningen igång?Första mf så slutade jag blöda/komma brunt efter 2 veckor, äl efter tre och fick mensen 5 veckor, blev gravid igen men fick mf igen för snart 2 veckor sen och nu har det slutat komma brunt. Men den här gången satsar jag ordentligt för att plussa innan mensen. Käkar folsyra och bisolvon. Din äl borde komma snart och förhoppningsvis min med
5/5 mf v.8
27/7 mf v.7
Re: MA v17 - när kommer ägglossningen igång?Hej.
Beklagar det som hänt er. Tog ett grav test i förrgår och blev lyckligt överaskad då det var positivt. Lyckan varade då kort för igår började jag blöda och idag va testet negativt Hoppas att kroppen återhämtar sig fort. Kram på er allihopa
Re: MA v17 - när kommer ägglossningen igång?Beklagar de sena mf, det kan inte varit lätt. Mina har varit tidiga, allt från v5-9, jobbigt har de varit men efter 9 Mf kom min fantastiska son!
Jag vet att oron över att ngt ska gå/vara fel aldrig släpper, iaf inte för mig.. men kämpa, kroppen kommer igång rätt fort ändå. Håller mina tummar o tår !
Re: MA v17 - när kommer ägglossningen igång?Hej,
Beklagar ditt MA. Jag fick MA i vecka 17, men fostret hade varit dött sedan v 9. Jag skrapades och barnmorskan sa att jag skulle räkna skrapningsdagen som min mensdag. 33 dagar efter det fick jag min första mens, och 14 dagar efter det hade jag ägglossning och blev gravid på nytt. Är i vecka 10 nu, men orolig hela tiden över ett MS. Jag tyckte dagarna gick så sakta till jag skulle få min mens men nu i efterhand känns det ju ändå som att det gick snabbt. Hoppas allt går bra för dig. Kram
Re: MA v17 - när kommer ägglossningen igång?Jag beklagar verkligen
MF: 8/10 -10 (v.8+4)
8 inlägg • Sida 1 av 1
|