Annons:

Märklig känsla i kroppen, gravid?

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Märklig känsla i kroppen, gravid?

Inläggav Kortspel » 15 dec 2015, 07:42

Jag börjar gå mig själv på nerverna nu....
Jag har haft p-ring sen 2 år tillbaka ungefär, haft svampinfektioner varje månad, ibland flera stycken per månad (om det har något med saken att göra), har en fast partner.

Jag brukar skjuta upp min mens men dom senaste 2 månaderna har jag haft mensen ändå. Den 8e december tog jag ut p-ringen för mens och den kom den 11e men varade bara i 2 dagar, och det var ganska lite blödning. Innan jag fick mensen har jag haft alla symtom på graviditet. Illamående, åksjuk när jag åker buss fast jag aldrig blir det, drygt humör, trött konstant, ont i tuttarna, mörkare vårtgårdar, synliga blodådror på brösten och svullen mage.

Problemet är att jag lider av ibs och därför har jag typ alltid svullen mage... men nu är jag mer svullen än någonsin, fick inte ens på mig mina byxor imorse så får gå runt med mjukisbyxor! Sen känner jag mig fortfarande konstig i kroppen och det gjorde inte saken bättre att jag bara hade "mens" i 2 dagar.

Känns som jag glömt någon viktig detalj nu men jag hoppas det här räcker.

Kan jag vara gravid eller är det bara min kropp som spökar med mig?
Kortspel
Nykomling

Mitt Krypin

Re: Märklig känsla i kroppen, gravid?

Inläggav EkoJenn » 16 dec 2015, 20:19

Hade du inte haft p-ring hade jag sagt direkt att du är gravid. Du säger att du brukar skjuta upp mensen. Hur länge och hur ofta, samt när hade du mens gången innan nu i december? Du kanske är skengravid också. Är du orolig så ring och prata med din BM och se vad han/hon säger. Att ta ett test känns inte lönt just nu utan vänta 2-3 veckor.
EkoJenn
Stammis

Mitt Krypin

Återgå till Gravid forum
Annons: