-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Maggördel
7 inlägg • Sida 1 av 1
MaggördelHar funderat på att köpa en maggördel att ha efter förlossningen för att få styr på magen.
Är det någon som har använt sig av något liknande och vad är i så fall era tankar kring det? Funderar på att köpa den här: http://www.mamastore.se/product_info.ph ... s_id=72430
Re: Maggördelhar själv inte hör och läst om det än men det verkar ju vara en bra grej!
hoppas nån svara som har haft/provat den tidigare!
Re: MaggördelHej. Jag har inte haft en tanke på att skaffa en maggördel faktiskt. Men det kan du känna efter ,efter förlossningen, och sedan beställa om du vill ha det då. Det har varit ganska skönt nu i början att ha magen fri då den sjunker tillbaka så mycket den första tiden. =)
Re: Maggördelkristallklarvinter: Jo, men ska man ha en ska man nog börja använda den så fort som möjligt. Det bästa vore ju om man kunde få prova och lämna tillbaka om man inte är nöjd men det går nog inte.
Jo, för de flesta så sjunker magen tillbaka snabbt men jag har en känsla av att min inte kommer att göra det. Dels pga tidigare övervikt och pga mycket bristningar. Huden återfår ju inte sin tidigare spänst när man har mycket bristningar. Visserligen har jag inte så mycket djupa sådana men jag tänker att all hjälp är bra hjälp iaf. Tänkte mest om det var någon här som hade använt en och kunde berätta om resultatet.
Re: MaggördelMin mage hänger fortfarande, mina musker är väääääääääldigt uttänjda och det är inte jag är nöjd med. (Plus bukfettet då haha)
När jag var nyförlöst gillade jag att ha något runt magen för att hålla degen på plats och jag önskar att jag hade haft en gördel redan då! Jag har då alltså inte haft en och kan berätta men jag ska köpa en så kanske jag blir bättre på att spänna upp magmusklerna så jag sliper ha skrapmärken på magen
Re: Maggördelmm, det är lite så jag tänker. Min mage kommer definitivt bli en deg.
hittade den här länken: http://www.familjeliv.se/Forum-3-149/m44210962-1.html Kanske kan vara något att testa också, det är ju framför allt den inre muskulaturen som behöver byggas upp igen efter en graviditet. Ska absolut testa det iaf.
7 inlägg • Sida 1 av 1
|