-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Majmammor -12Re: Majmammor -12Ja Aja_ jag trodde också man skulle få lite papper så man kan följa med mer. Min sambo har möjlighet att följa med, men det är ändå kul att ha. Även vid nästa barn att kunna jämnföra lite. Men ska vara på henne mer nästa gång och säga att jag vill. Tror bara jag måste säga ifrån.
Natha_lie: Så ska det verkligen inte vara, försök säga ifrån och fråga. Jag tror att ibland ser dom verkligen det bara som ett jobba, vissa såklart, och tänker inte riktigt på att man har tusen frågor, funderingar och olika rädslor. Stå på dig och säg ifrån om du känner att du inte får rätt stöd! Sirzan: Sånt kan ju göra jättemycket. Min syster har ett barn och eftersom hon hade en "skräckförlossning" så vill hon inte ha fler barn. Vi var ju på första föräldragruppen igår! Spännande! Så har nu börjat prata andning och förlossning!
Re: Majmammor -12Ja så är de ju verkligen. Har börjat tänka på de nu när det börjar närma sig. Även om det är 14 veckor kvar. Men är ändå gruvsam över förlossning och ammningen. Tyckte det var lite svårt att känna sig bekväm över ammningen och trivdes inte hundra med de. Vill ju ändå prova nu igen men tänker inte truga på med de som jag gjorde förra gången bara för att glädja bvc.
Re: Majmammor -12Då har jag äntligen varit hos mvc. Tagit lite blodprover och så. Mätt magen den var 24 cm från blygbenet. Börjat få lite dåligt järnvärde så nu börjas det med järntabletter. Lågt blodtryck hade jag oxå så får väl börja äta lakris skulle tydligen vara bra. Annars mår jag fint.
Re: Majmammor -12Hur mår ni tjejer? Jag har börjat få åderbrock så jag måste använda stödstrumpa
Re: Majmammor -12Hej tjejer!
Hoppas allt är bra med er och bebisarna. Var hos barnmorskan nu i veckan, livmodern mätte 25 cm och hjärtslagen slog så fint så, 148 slag/min. I övrigt har jag dragit på mig en jäkla förkylning, mindre kul!! Tycker det var inte länge sedan jag var förkyld, verkar som att immunförsvaret är sämre när man har en bebis i magen. Men bebisen verkar pigg iallafall, stökar runt en hel del stundvis därinne i magen. Känner att vi har inte köpt särskilt mycket alls ännu till bebisen...har bara köpt några få kläder. Min kompis som ska ha i Juli har betydligt mer än vad jag har, hennes svärmor har handlat en massa...och idag skulle de nog kolla på sängar med. Och vagn har de redan bokad...
Re: Majmammor -12Har också dåligt järnvärde och blodtryck men tycker själv att jag mår rätt bra. Börjat bli lite tröttare igen men inte så farligt tycker jag. Är inte heller så förtjust i järntabletterna men äter 1 om dagen nu. Förra graviditeten behövde jag inte äta några
Re: Majmammor -12Jag åt dom förra graviditeten oxå. Men jag tar inte varje dag för då kör magen ihop sig direkt.
Re: Majmammor -12Godmorgon tjejer!
Äter oxå järntabletter, men bara varannan dag (av samma anledning som du Sirzan) Är det någon mer än jag som har svårt på nätterna? Får jätteont i både rygg och inne i bröstet när jag ligger på någon sida och på ryggen kan jag inte heller ligga längre... Annars sparkar bebis för fullt här, på dagarna och jag njuter sååå av det! Underbart att få känna lilla pluttan Ni som börjat på föräldragrupp...vad tar ni upp där? Vi ska inte börja förrän i mars. Kan va bra o veta lite vad som väntar:) Glad alla hjärtans dag på er!!
Re: Majmammor -12Hej!
Vissa nätter har jag haft ont. Försök att ligg på sidan men lite mer frammåtlutad eller vad man nu ska säga. Nästan så att man ligger på mage. Det brukar hjälpa lite för mig Hur många är det som har känt sammandragningar än och hur känns det? Jag har inte märkt av någon. Har haft lite ont till och från men bara i delar av livmodern.
Re: Majmammor -12Jag har haft sammandragningar länge, det blir som en kramp i magen. Gör inte alls ont. Bara obehagligt. Känns som att bebisen inte kan röra sig en millimeter då. Jag får det alltid vid orgasm, om jag promenerar lite för raskt eller gör något annat ansträngande, men det kan också komma när jag är helt i vila.
|

[/url