Marina

Hej! Det är helt normalt att ett spädbarn har magknip dom 3-4 förs...

Fråga BVC

Majmammor -12

Diskutera graviditeten med andra som också har beräknat förlossningsdatum i maj!

Majmammor -12

Inläggav MammaMia89 19 aug 2011, 07:55

Hej!
Det fanns ingen tråd för majmammorna, så jag la upp en så kanske det kommer igång.
Plussade imorse kl 04.15 innan gubben for på jobbet, kändes helt otroligt! Tog ett test igår kväll men det blev bara en liiiten skugga på det, som lika gärna kunnat vara något annat..
Jag väntar nu mitt tredje barn, och hoppas bara det vill stanna kvar. Det har gått så otroligt smidigt att bli gravid och inte haft några större komplikationer under grav. så nu väntar man bara på att nått ska hända.. har inte ens passerat bim ännu, så jag har plussat ganska tidigt.
Ringde barnmorskan nu imorse också, så jag är beräknad till i början av maj, runt den 5:e skulle jag tro och så fick jag en tid för inskrivning den 29 sept :)

Hoppas på fler Majmammor nu :D
Kram på er
MammaMia89
Nykomling

BF: 050512
Status: Gift tvåbarnsmamma

Re: Majmammor -12

Inläggav mia85 19 aug 2011, 20:03

Hej!

Här är en till som nyligen plussat (igår) och väntar även jag tredje barnet som just nu är beräknad till 5 maj :) Hade äl på vår bröllopsdag :)
Har fått väldigt svaga streck hittils på de tre :oops: test jag tagit så jag kommer fortsätta kolla tills jag ser ett starkare streck.

Har haft lika många fullgånga graviditeter som jag haft mf, så oron har kommit krypande.
BildMake a pregnancy ticker

Bild

Bild

mariaj85.blogspot.com
Användarvisningsbild
mia85
Alltid online

BF: 120822
Status: Äntligen en trea påväg! =)

Inläggav MammaMia89 20 aug 2011, 04:59

Hej Mia85!
Grattis till plusset! så roligt att vi är beräknade på samma dag (än så länge) och att vi båda väntar vårat tredje barn :)
Hur långt har du mellan barnen?
Min äldsta flicka är två år och två månader och den andra är snart fyra månader.
hur känner du inför att bli trebarnsmamma?

Kramar!
MammaMia89
Nykomling

Inläggav mia85 20 aug 2011, 10:28

Äldsta sonen fyller 3 i slutet av september och yngsta är snart 15 månader, nästan exakt 20 månader. Yngsta föddes i maj-10 så där kommer det bli 2 år emellan :) om det håller i sig.

Det känns väldigt kul att ha en tredje på gång. Ser ju hur kul sönerna har när de leker tillsammans så ett syskon till skulle de nog tycka om :) Det kommer nog bli fullt upp sen men det hör ju till ;)
Vi ville ha tre barn redan när jag var gravid med första och nu känns det som att vi hålelr på att bli en komplett familj. Ska bli spännande att se vem vi saknar :)

Hur känner du själv?

Bild

Bild

mariaj85.blogspot.com
Användarvisningsbild
mia85
Alltid online

Inläggav MammaMia89 20 aug 2011, 11:19

Vi har också pratat om att skaffa tre barn sedan vi väntade våran första, men nu när jag var gravid med andra och fram tills hon var ca 2 mån så ville jag nästan stanna på två. Men nu när hon blev 3 mån, så kom suget tillbaka igen, och sen så gick allt så fort!
Känns ju lite tufft att ha dom så tätt, men samtidigt kommer dom ha mycket glädje av det i framtiden.
Har ni berättat för någon ännu?
Min man vill vänta så länge som möjligt verkar det som, men det är ju så svårt att dölja det för våra föräldrar :P
Mina kommer och ska äta middag med oss idag, och mamma frågade just om dom skulle handla något på systemet.. hm, kändes konstigt att svara på den frågan nu utan att avslöja något. Så dom kommer garanterat få reda på det ikväll :P
MammaMia89
Nykomling

Inläggav mia85 20 aug 2011, 11:29

vi har velat försöka med en trea i ett år nu, men har väntat tills efter bröllopet :) så nu när det tog sig på första försöket känns det helt overkligt.
Kommer inte berätta riktigt än, vill se ett starkare plus innan. Vet inte hur länge jag kommer klara att vänta, med sönerna berättade vi i v.5. Funderar på att ringa mvc under veckan som kommer. Känns lite tidigt för att göra det, men det kommer kännas mer verkligt efter det :)

Bild

Bild

mariaj85.blogspot.com
Användarvisningsbild
mia85
Alltid online

Inläggav förstagångare 20 aug 2011, 13:27

Hoppar bara in från majmammor 2011 för att säga att ni kommer att få en underbar "resa" :). Grattis till er alla. Det är svårt att förstå att det är på pricken ett år sen vår gravidresa började, och idag är Elsa 3 mån.
Bild
MA 7+5
förstagångare
Alltid online

Status: Stolt mamma till finaste Elsa

Inläggav MammaMia89 20 aug 2011, 19:58

vi berättade för mina föräldrar ikväll, dom blev så glada :) men som sagt så är det ju tidigt ännu.
ska berätta för min mans föräldrar imorron, och ev. hans syskon, sen tror jag vi väntar ett tag innan vi berättar för någon fler.
Har du börjat känna av något från graviditeten ännu?
Jag känner verkligen av mitt humör, kan bli ruskigt irriterad, arg, sur om det är något som inte stämmer, sen blir jag såklart ledsen, glad och allt annat om vart annat! ;P
Känner av lite i magen att de ilar eller drar, även tröttheten börjar kännas..
MammaMia89
Nykomling

Inläggav Camilla83 21 aug 2011, 08:47

Hej hej Skriver in mig här jag med plussade i måndags efter att ha misstänkt det ett tag :) Vi har en liten dotter som fyller ett nu i september känns roligt att ge henne ett lilla syskon. Vilken härlig resa vi kommer få. Det sägs att tiden går mycket fortare då man har barn sedan tidigare, ni som har fler än ett barn kanske vet? :) Grattis föresten alla glada mammor.
Bild
Bild
Camilla83
Alltid online

BF: 120507
Bor: Sundsvall
Status: Gravid mamma

Inläggav mia85 21 aug 2011, 20:16

jag känner molvärk som kommer och går, kanske lite tröttare också. annars så känner jag inte nåt, börjar bli rädd för att jag bara fått spökstreck.. =/ har fler test påväg och om jag får se ett starkare streck så kommer det kännas lugnare.

Camilla: Grattis :) oja, det kommer gå snabbare. Man har ju hela tiden fullr upp med barnet man har sen innan :)

Bild

Bild

mariaj85.blogspot.com
Användarvisningsbild
mia85
Alltid online

Nästa

< Återgå till BF- Maj

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm